//
کدخبر: ۲۷۹۲۸۰ //

برگزاری مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه

سلیمان شیرزادی رییس جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه شد.

برگزاری مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه

طی مراسمی سلیمان شیرزادی به عنوان رئیس جدید دانشگاه فنی و حرفه ای استان کرمانشاه معرفی و از زحمات رضا کیهانی رئیس سابق این دانشگاه قدردانی شد.

به گزارش فرتاک نیوز؛ رئیس جدید دانشگاه فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در این مراسم که امروز (26 شهریور) با حضور معاون دانشگاه فنی و حرفه ای کشور و جمعی از مسئولین استانی برگزارشد، به تشریح مهمترین رویکردهای پیش روی این دانشگاه پرداخت و اظهار کرد: کرمانشاه از جمله کلانشهرهای کشور است که در زمینه توسعه دانشکده های فنی و حرفه ای تا حدودی عقب مانده، لذا در برنامه داریم که در این زمینه گام‌هایی را برداریم. 

سلیمان شیرزادی تصریح کرد: هم اکنون در سطح استان چهار دانشکده زیرمجموعه دانشگاه فنی و حرفه ای داریم که کافی نیست و باید آنها را افزایش دهیم، برای همین تکمیل پروژه های نیمه کاره کنگاور و سنقر را در دستور کار قرار می‌دهیم. 

وی در ادامه با تاکید براینکه دانشکده های فنی و حرفه ای باید محلی برای تربیت "پنجه های کارآمد" باشند، گفت: باید کاری کنیم که این مراکز اشتغالزا باشند و مطابق ماموریت گرا بودن آنها، دانشجویان پس از تحصیل به راحتی وارد بازار کار شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کرمانشاه تصریح کرد: با همین نگاه مهارت محور می‌توانیم کمبود نیروی متخصص جامعه را جبران کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم بازنگری و تقویت رشته های موجود در این دانشگاه، گفت: در چهار دانشکده فنی و حرفه ای کرمانشاه 41 رشته کاردانی و 22 رشته کارشناسی با 4200 دانشجو داریم که باید مطابق با نیاز روز بازار در برخی از این رشته ها بازنگری هایی داشته باشیم و براین اساس رشته های جدیدی را هم تعریف کنیم. از سوی دیگر روی راه اندازی رشته های بین رشته‌ای هم کار کنیم.

شیرزادی به هم مرز بودن کرمانشاه با کشور عراق هم اشاره ای کرد و گفت: می‌توانیم از این فرصت برای آموزش مهارت به دانشجویان عراقی هم استفاده کنیم و تبادل دانشجو داشته باشیم.

وی در ادامه اعلام کرد: همچنین بنا داریم تا با پیگیری های لازم به عنوان چهارمین استان کشور آزمایشگاه مرکزی دانشگاه را راه اندازی کنیم که مرکزیت غرب کشور را نیز خواهد داشت.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کرمانشاه افزود: طی سالهای گذشته برای راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه قدم‌های مثبتی برداشته شده که تلاش می‌کنیم آنها را به سرانجام برسانیم.

وی همچنین ایجاد نظم و انضباط و شفافیت مالی، زمینه سازی برای ارتقاء درآمدهای پایدار، افزایش سهم پژوهش دانشگاه، ورود عمیق تر به آموزش های مجازی، برگزاری وبینارهای تخصصی ملی و بین لمللی، تاسیس بنیاد خیرین، گسترش فضای شور و نشاط، حمایت از تشکل های صنفی دانشجویی و کانون های فرهنگی، اعتماد به دانشجویان، برون سپاری خدمات دانشگاه، ایجاد فضاهای فرهنگی و تفریحی برای دانشجویان، تشویق بخش خصوصی برای احداث خوابگاه و... را از دیگر برنامه های پیش روی خود در دانشگاه فنی و حرفه ای استان خواند.

رضا کیهانی رئیس سابق دانشگاه فنی و حرفه ای استان به علت کسالت در مراسم تودیع خود حضور نداشت.

دانشگاه فنی و حرفه ای کرمانشاه به عنوان قدیمی ترین دانشگاه استان از سال 1346 فعالیت خود را آغاز کرده و از آن زمان تاکنون 10 نفر روی صندلی ریاست آن نشسته‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۹۲۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان