//
کدخبر: ۲۷۹۱۲۲ //
کاشفی، رئیس اتاق کرمانشاه در در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری

فرار مالیاتی در کارت‌های بازرگانی نداریم

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه کرمانشاه از جای خالی سیاست‌های تشویقی در حوزه مالیات یاد کرد و گفت: هیچگونه فرار مالیاتی در حوزه کارت‌های بازرگانی نداریم.

فرار مالیاتی در کارت‌های بازرگانی نداریم

 کیوان کاشفی در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه با اشاره به مشکلاتی که فعالین بخش خصوصی در حوزه مالیات با آن مواجهند، افزود: با توجه به ابزارهای مختلفی که امور مالیاتی برای دریافت مالیات در اختیار دارد امکان فرار مالیاتی باقی نخواهد ماند و چیزی یه نام فرار مالیاتی معنا ندارد.

به گزارش فرتاک نیوز،وی با بیان اینکه سیاست‌های مالیاتی عمدتا با ابزارهای تنبیهی همراه است و کمتر صحبتی از مشوق‌های مالیاتی و تشویق برای کسانیکه خوش حساب هستند می‌شنویم، یادآور شد: این امر باعث شده بسیاری از مردم در برابر مالیات جبهه بگیرند.

وی رفع این مشکلات را نیازمند فرهنگ‌سازی عمیق دانست.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران نکته مهم دیگری که در زمینه مالیات باید مد نظر قرار گیرد را عدالت مالیاتی دانست و عنوان کرد: سهم مالیاتی هر استان باید بر اساس ظرفیت اقتصادی و‌ واقعیت‌های استان تعیین شود و نمایندگان مجلس نقش بسزایی در انعکاس این واقعیت به مرکز کشور دارند.

کاشفی معتقد است وقتی سهم درآمد مالیاتی خارج از توان اقتصادی برای استان در نظر گرفته می‌شود، ممیزین مالیاتی مجبورند تحت هر شرایطی این درآمد را محقق کنند که در نهایت فشار به بخش خصوصی مهمترین پیامد آن است.

وی در ادامه اشاره ای هم به بحث فرار مالیاتی کارت‌های بازرگانی داشت و افزود: هیچ فرار مالیاتی در زمینه کارت‌های بازرگانی نداریم.

کاشفی از دو فرآیند صادرات و واردات که کارکرد اصلی کارت‌های بازرگانی است هم یاد کرد و ادامه داد: بخش صادرات که از مالیات معاف است و در بخش واردات نیز قبل از ترخیص کالا، مالیات چهار درصدی آن وصول می‌شود و در عمل امکان فرار مالیاتی وجود ندارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۹۱۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان