//
کدخبر: ۲۷۸۴۲۴ //

منابع طبیعی بستر هر گونه تولید است

طرح ابلاغی سازمان جنگلها به ادارات منابع طبیعی در جهت تحقق پیام مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری سال جهش تولید است .

منابع طبیعی بستر هر گونه تولید است

انشااله کولانی مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کرمانشاه اظهار داشت: طرح ابلاغی سازمان تحت عنوان ۹در ۹۹ بیانگر رسیدن به اهداف عالیه در خصوص ۹طرح در سال ۹۹ است.

به گزارش فرتاک نیوز، وی گفت: برای این طرح ها ۴ طرح محوری منظور شده که عبارتند از: ۱- آبخیزداری وآبخوانداری، ۲-صیانت از جنگلهای کشور،۳-مقابله با بیابان زدایی،۴-توقف بهره برداری از چوب از جنگلهای هیرکانی،و آنچه در حوزه زاگرس بایستی به جد پیگیری شود محورهای ۱و۲ است ومحورهای ۳ و۴ در استانهای خشک واستانهای شمالی مورد نظر است .

وی افزود : در استان کرمانشاه اهداف این طرح را با جهش در عملیاتها تحقق خواهیم بخشید و در زراعت چوب تعهدی ۷۰۰ هکتاری را خواهیم داشت.

کولانی تصریح کرد: در اقدامات کاداستر اراضی در سنوات قبل ۲۰۳ هزار هکتار اقدام انجام شده که آن را به ۶۰۰ هزار هکتار افزایش خواهیم داد.

مدیر کل منابع طبیعی گفت: درخصوص مبارزه با آفات وبیماری درختان جنگلی طی چندین سال اقدامی ۲۸۰۰۰ هکتاری داشته ایم ودر سال ۹۹ در سطحی بالغ بر ۲۰هزار هکتار عملیات مبارزه با آفات را در دستور کار داریم.

وی بیان داشت: در موضوع جنگلکاری اقتصادی طی سالهای گذشته اقدامی معادل ۶۸۸۰ هکتار داشته ایم که در سالجاری با عملیاتی در سطح ۲۰۰۰ هکتار آن را افزایش خواهیم داد.

ایشان افزود: جنگلهایمان را با بذر ونهال در سطح ۵۶۵۰ هکتار توسعه خواهیم داد و ۳۲۰ هکتار عملیات چندین ساله کشت گیاهان دارویی را به ۳۵۰۰ هکتار خواهیم رساند.

این مقام مسئول افزود: در موضوع مدیریت بهره برداری از مراتع ما طی بیش از ده سال گذشته  بیش از ۱۱۹۲۰۰۰ هکتار از مراتع ما ۳۱۰۰۰۰ هکتار طرح تهیه شده بودوما در دستور کار داریم که برای ۲۳۰۰۰۰ هکتار باقیمانده طرح تهیه شود وبرای ۶۰۷ هزار هکتار هم اسناد واگذاری به بهره برداران در قالب طرح تهیه شود.

وی گفت در مورد احاله پارکهای جنگلی در استان ۱۹ پارک جنگلی داریم که ۵ پارک به شهرداریها احاله شده ودر نظر داریم در سال جاری مدیریت ۱۴ پارک دیگر را نیز به شهرداریها واگذار کنیم.

کولانی عملکرد منابع طبیعی در توسعه دولت الکترونیک را هم خوب عنوان کرد و اظهار داشت: ۳۴ خدمت را الکترونیکی کرده ایم و در ۱۴ شهرستان امکان دسترسی به سیستم اتوماسیون برای ادارات منابع طبیعی فراهم شده است.

در ادامه سیروس صفری مسئول روابط عمومی منابع طبیعی استان کرمانشاه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند کشور بایستی قوی شو و جهش تولید در واقع ابزار قدرت است گفت: باید بدون هرگونه توجه به در آمد نفتی از آنچه خداوند به عنوان منابع طبیعی به ما ارزانی داشته و بستر حیات وهرحرکت انسان است به نحو مطلوب استفاده مطلوب کنیم و منابعی مثل آب و خاک که اقتدار هر کشوری را رقم می زنند حفظ احیا و توسعه دهیم و از آن بهره برداری بهینه نمائیم که بحمداله در سال جهش تولید ما این مسئله را با مشارکت مردم وتشکلهای مردم نهاد به مرحله ظهور خواهیم رساند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۸۴۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان