//
کدخبر: ۲۲۷۴۴۱ //

کشت ۱۰ گونه گیاه دارویی نادر در ۳هزار هکتار از منابع طبیعی کرمانشاه

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از کشت ۱۰ گونه گیاه دارویی نادر ۳هزار هکتار از منابع طبیعی کرمانشاه خبر داد.

کشت ۱۰ گونه گیاه دارویی نادر در ۳هزار هکتار از منابع طبیعی کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

انشااله کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: 3 هزار هکتار از زمین‌ها منابع طبیعی کرمانشاه، در طرح کشت گیاهان دارویی زیر کشت 10 نوع از این گیاهان که در معرض خطر نابودی قرار گرفته، می‌رود.  

کولانی از گیاهان دارویی به عنوان منابعی ارزشمند یاد کرد و اظهار داشت: این دسته از گیاهان علاوه بر مصرف خوراکی در حوزه پزشکی هم کاربرد دارند.

وی از احیای 10 گونه گیاهی در استان طی سال‌جاری که در خطر نابودی در سال‌های اخیر قرار گرفته، خبر داد و افزود: پس از نخستین بارش‌های پاییزی کشت و احیای این گونه‌های ارزشمند که شامل زیره، ریواس، چویر (چنور)، آویشن، آنغوره،کندل کوهی(زو)، علف گاوزبان، کنگر، ریواس، باریجه و آوندل(گنور) است در شهرستان‌های استان کرمانشاه آغاز شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه یادآور شد: این گیاهان وحشی سال‌هاست مورد بهره‌برداری بی‌رویه قرار می‌گیرد که برای احیای آن‌ها قرار است، 3 هزار هکتار از زمین‌های منابع طبیعی استان با حمایت منابع طبیعی و از محل صندوق توسعه ملی زیر کشت این 10 نوع گیاه دارویی برود.

کولانی گفت: کرمانشاه رویشگاه 208 گونه گیاه خوراکی و دارویی است که بهره‌برداری از آن‌ها موجب اشتغال فصلی و درآمدزایی برای روستائیان می‌شود.

وی تصریح کرد: کاشت این گیاهان دارویی موجب نفوذ‌پذیری آب در خاک، احیای طبیعت و جلوگیری از فرسایش خاک می‌شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۷۴۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان