//
کدخبر: ۲۷۸۲۸۴ //

انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان با اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه

تفاهم نامه همکاری در خصوص مباحث آموزش محیط زیستی بین ادارات کل حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش استان کرمانشاه با حضور مسئولان دو دستگاه، امضاء و بر ضرورت انجام مفاد تفاهم نامه تأکید شد.

انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان با اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه

به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه، مدیر کل و مسئولان حفاظت محیط زیست استان ضمن دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش ، تفاهم نامه همکاری با موضوع مباحث زیست محیطی به امضاء رساندند و بر اجرای دقیق مفاد تفاهم نامه تأکید شد.

به گزارش فرتاک نیوز، در این دیدار، یزدان پناه مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن خوش آمدگویی به میهمانان، مباحثی را در خصوص اقدامات آموزشی برای دانش آموزان با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا در سال جدید بیان کرد.

وی با ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم نامه همکاری و آموزشی بین دو دستگاه، آمادگی آموزش و پرورش استان را برای آموزش مباحث محیط زیستی بمنظور اجرای مفاد تفاهم نامه برای دانش آموزان اعلام کرد.

یزدان پناه گفت: محیط زیست یک وظیفه همگانی است و همه ما در برابر محیط زیست مسئول و باید احساس مسئولیت کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه در ادامه با اشاره به پتانسیل های این دستگاه در خصوص آموزش مسائل زیست محیطی برای دانش آموزان گفت: با توجه به تعداد تقریبی 350 هزار دانش آموزی که در مدارس سطح استان در حال تحصیل هستند، برگزاری کلاس های آموزش مباحث زیست محیطی برای دانش آموزان، می تواند نقش بسزایی را در حفاظت و صیانت از محیط زیست داشته باشد.  

در ادامه فریدون یاوری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ضمن تشکر از دیدگاه مثبت و ارزنده مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص حفاظت و صیانت از محیط زیست و انفال خدادادی گفت: این تفاهم نامه به منظور تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی و نیل به اهداف توسعه پایدار بین اداره کل حفاظت محیط زیست و اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه منعقد شد.

یاوری با توجه به نقش مهم دانش آموزان در حفاظت و نگهداری از انفال خدادادی، محیط زیست را یک امانت الهی بیان کرد و افزود: همه ما موظفیم از این امانت الهی به در ستی استفاده کنیم تا آیندگان نیز بتوانند از آن بهره ببرند.

وی در ادامه با اشاره به برخی از مفاد این تفاهم نامه تصریح کرد: از مهمترین مفاد این تفاهم نامه همکاری انتقال مفاهیم و محتواهای محیط زیستی برای ارتقاء سطح دانش و آگاهی های زیست محیطی به دانش آموزان از طریق شبکه آموزشی دانش آموزی (شاد) در سطح استان است.

این مقام مسئول، تنظیم و اجرای برنامه های آموزشی محیط زیستی برای دانش آموزان با هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست استان در سطح مناطق و نواحی آموزش و پرورش را از دیگر تعهدات ذکر شده آموزش و پرورش در این تفاهم نامه بیان کرد.

یاوری همچنین گفت: همکاری و هماهنگی آموزش و پرورش با اداره کل حفاظت محیط زیست استان در جهت پیاده سازی نظام مدیریت سبز در نواحی و مدارس سطح استان را از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه در ادامه سخنان خود به برخی تعهدات اداره کل حفاظت محیط زیست استان در این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: تهیه و ارائه محتوای آموزشی پیرامون مسائل محیط زیستی بمنظور درج در نشریات آموزش و پرورش با تأکید بر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، توانمندسازی معلمان کتاب درسی انسان و محیط زیست پایه یازدهم و توانمندسازی مربیان پیش دبستانی آموزش و پرورش به منظور آموزش های محیط زیستی و ترویج آن بین افراد از دیگر تعهدات این اداره کل در تفاهم نامه بیان کرد.

وی اطلاع رسانی و ارائه آموزش های متناسب با مناسبت های محیط زیستی در طی سال و فراهم نمودن امکان استفاده آموزش و پرورش از ظرفیت های آموزشی و فرهنگی مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان را در راستای آموزش، تحقیق و ترویج دانش محیط زیست را از دیگر تعهدات این تفاهم نامه دانست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۸۲۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان