//
کدخبر: ۲۷۷۲۹۲ //

رشد ۸ درصدی صادرات خروجی از مرز های استان کرمانشاه

مدیرکل گمرک کرمانشاه از رشد 8 درصدی صادرات خروجی از مرز های استان خبر داد.

رشد 8 درصدی صادرات خروجی از مرز های استان کرمانشاه

خلیل حیدری ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت : در پنج ماهه نخست سالجاری  879 میلیون و 645 هزارو 246 دلار کالا به وزن دو میلیون و 142  هزار و 395 تن از طریق مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی رشد 8 درصدی و از حیث ارزش نیز 2 درصد افزایش داشته است.

به گزارش فرتاک نیوز،خلیل حیدری اظهار داشت: از این مقدار گمرک پرویزخان با 713 میلیون و 552 هزارو 970 دلار کالا به وزن یک میلیون و 698 هزارو 610 تن بیش حجم کالای صادراتی خروجی از مرزهای استان را به خود اختصاص داد ه است.  

وی افزود : مجموع کالای صادراتی خروجی از گمرک پرویزخان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش 50  درصد و از حیث وزن 94  درصد افزایش داشته است  .

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه افزود: در این مدت صادرات خروجی از گمرک بازارچه مرزی شیخ صله  147  میلیون و 454 هزارو 682  دلارکالا به وزن 298 هزارو 663 تن می باشد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش 50 درصد و ازلحاظ وزنی 27 درصد افزایش داشته است .  

وی  صادرات خروجی از گمرک شوشمی  را  15 میلیون و 506 هزارو 622 دلار کالا به وزن 128  هزار و 720 تن عنوان نمود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن 20 درصد  رشد  و از لحاظ  ارزش 4 درصدی کاهش داشته است .

حیدری عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را روغن های سبک و فراورده های آن ،گوجه فرنگی ، پنیر، کولرهای آبی خانه با هوادهی حداکثر 8000فوت مکعب در دقیقه ، رب گوجه فرنگی ، بیسکویت هایی که به آنها مواد شیرین کننده افزوده اند، سفره یکبار مصرف ،  انواع کاشی و سرامیک ، رخام پولیش داده شده شکل داده شده یا کار شده امانه کندکاری شده و حکاکی شده، کیسه پلاستیکی ، خربزه ، هندوانه تازه ، ماست ، ظروف ملامین، عنوان نمود .

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۷۲۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان