//
کدخبر: ۲۷۲۸۶۸ //

صادرات ۷۰۹ میلیون دلاری کالا از طریق گمرکات استان کرمانشاه در چهار ماه نخست سال جاری

مدیرکل گمرک کرمانشاه از صادرات 709 میلیون دلاری کالا از طریق گمرکات استان کرمانشاه در چهار ماه نخست سال جاری خبر داد.

صادرات 709 میلیون دلاری کالا از طریق گمرکات استان کرمانشاه در چهار ماه نخست سال جاری

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت : در چهار ماهه نخست سال جاری 709 میلیون و 360 هزارو 154 دلار کالا به وزن یک میلیون و 765 هزارو 673  تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشورصادر شد است . که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن 1 درصد و از لحاظ ارزش 14 درصد کاهش داشته است .

خلیل حیدری گفت: 392 میلیون و 267 هزارو 527 دلار با وزن یک میلیون و 34 هزار و 284 تن  از کالاهای فوق درگمرکات کرمانشاه، پرویزخان و پاوه  اظهار و صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 7 درصد  کاهش و از حیث وزن 9 درصد افزایش  داشته است .

به گزارش فرتاک نیوز،سایر گمرکات کشور نیز در این مدت 317 میلیون و 92 هزارو 627 دلار کالا با وزن 731 هزارو 388 تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند . که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 5  درصد و از حیث ارزش 6 درصد کاهش داشته است .

00

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه فرنگی ، کولرهای آبی خانه با هوادهی حداکثر 8000فوت مکعب در دقیقه ، پنیر، رب گوجه فرنگی، روغن های سبک و فراورده های آن ، بیسکویت هایی که به آنها مواد شیرین کننده افزوده اند، خربزه ، هندوانه تازه ، ، کاشی و سرامیک ،کیسه پلاستیکی ، سفره یکبار مصرف ، رخام پولیش داده شده شکل داده شده یا کار شده امانه کندکاری شده و حکاکی شده، ماست ، ظروف ملامین، عنوان نمود و افزود: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می شود.

 وی بیان داشت: در مجموع 795 قلم کالای صادراتی  در چهار ماهه نخست سال 1399 از مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است  وی افزود  در چهار ماهه نخست سال جاری در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به 19 کشور صادرات قطعی صورت گردیده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۲۸۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان