//
کدخبر: ۲۶۳۸۷۷ //

رشد ۱۲۴ درصدی واردات کالا از طریق گمرک کرمانشاه

مدیر کل گمرک استان کرمانشاه از رشد 124 درصدی واردات کالا از طریق گمرک کرمانشاه خبر داد.

رشد 124 درصدی واردات کالا از طریق گمرک کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه  گفت: مجموع کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان در دو ماهه نخست سالجاری  4  میلیون و 747  هزار و 379 دلار به وزن یک هزارو 390 تن می باشد .

خلیل حیدری اظهار داشت از مجموع فوق  ، گمرک کرمانشاه  با 3 میلیون و 269 هزارو 173 دلار کالای وارداتی به وزن 309 تن ، بیشترین حجم کالاهای وارداتی استان را در دو ماهه نخست سالجاری  بخود اختصاص داده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال 98 از لحاظ وزن  124 درصد و از حیث ارزش نیز 124  درصد رشد  داشته است .

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه  در ادامه  افزود: در دو ماهه نخست سالجاری  از گمرک پرویزخان  یک میلیون و 478 هزارو 206 دلار کالا به وزن یک هزار و 81 تن به داخل کشور وارد شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ازلحاظ وزنی 79  درصد و از حیث ارزش 78 درصد کاهش  داشته است .

خلیل حیدری گفت: با تاکید بر اینکه در مجموع کالاهای وارداتی به استان از 9 کشور وارد می‌شود،  تصریح کرد کشور آلمان  با یک میلیون و 901 هزارو 504 دلارکالا به وزن 26 تن جایگاه اول را در بین کشورهای طرف معامله واردات قطعی گمرکات استان کرمانشاه در دو ماهه نخست سالجاری  به خود اختصاص داده است.

حیدری ادامه داد : طی مدت یاده شده کشور عراق  با 1 میلیون و 664  هزارو 132 دلارکالا به وزن 964 تن   و  کشور چین   با 755 هزار و 826 دلار  کالا به وزن 97 تن درجایگاه دوم و سوم قرار دارند.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه  بیشتر کالاهای وارد شده از طریق گمرکات استان را ماشین های گریز از مرکز ، آلیاژهای آلومینیوم کارنشده ، تلمبه های چرخ دنده ای ، اجزاءقطعات ترانسفورماتورها القاءکننده هاوکنورتیسورهای استاتیک،  تایربادی نو ازکائوچوبرای اتومبیل سواری همچنین اتومبیل های استیشن واگن ومسابقه ، استئاراتهای فلزی، میکروتوم ها اجزا و قطعات و متفرعات، اجزاء وقطعات ومتفرعات آلات ودستگاههای سنجش یاکنترل عنوان کرد

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۳۸۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان