//
کدخبر: ۲۷۶۷۸۶ //

رشد ۹ درصدی صادرات کالا از طریق گمرکات استان کرمانشاه در پنج ماه سالجاری

مدیرکل گمرک کرمانشاه از رشد 9 درصدی صادرات کالا از طریق گمرکات استان کرمانشاه در پنج ماه سالجاری خبر داد.

رشد 9 درصدی صادرات کالا از طریق گمرکات استان کرمانشاه در پنج ماه سالجاری

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت : در پنج ماهه نخست سال جاری 902 میلیون و 149 هزارو 136 دلار کالا به وزن دو میلیون و 238 هزارو 982  تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشورصادر شد است . که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن 9 درصد و از لحاظ ارزش 1 درصد افزایش داشته است .

به گزارش فرتاک نیوز،خلیل حیدری گفت: 504 میلیون و 839 هزارو 656 دلار با وزن یک میلیون و 292 هزار و 861 تن  از کالاهای فوق درگمرکات کرمانشاه، پرویزخان ، خسروی و پاوه  اظهار و صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 5 درصد  و از حیث وزن 17 درصد افزایش  داشته است .

سایر گمرکات کشور نیز در این مدت 397 میلیون و 277 هزارو 810 دلار کالا با وزن 944 هزارو 135 تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند . که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 1  درصد و از حیث ارزش 3 درصد کاهش داشته است .  

5

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را روغن های سبک و فراورده های آن ،گوجه فرنگی ، پنیر، کولرهای آبی خانه با هوادهی حداکثر 8000فوت مکعب در دقیقه ، رب گوجه فرنگی ، بیسکویت هایی که به آنها مواد شیرین کننده افزوده اند، سفره یکبار مصرف ،  انواع کاشی و سرامیک ، رخام پولیش داده شده شکل داده شده یا کار شده امانه کندکاری شده و حکاکی شده، کیسه پلاستیکی ، خربزه ، هندوانه تازه ، ماست ، ظروف ملامین، عنوان نمود و افزود: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می شود.

 وی بیان داشت: در مجموع 900 قلم کالای صادراتی  در پنج ماهه نخست سال 1399 از مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است. وی افزود  در پنج ماهه نخست سال جاری در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به 24 کشور صادرات قطعی صورت گردیده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۶۷۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان