//
کدخبر: ۲۷۶۸۳۶ //
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه :

راز پویایی دین پایبندی مردم به بنیان هاست

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: هر دین و مکتبی که قصدش انسان سازی و ترسیم مسیر برای بشریت است دارای بنیان هایی است و راز پویایی دین پایبندی به بنیان هاست.


راز پویایی دین پایبندی مردم به بنیان هاست

حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در مراسم عزاداری که در محل نمازخانه اداره کل اوقاف استان برگزار گردید به  تبیین قیام کربلا پرداخت و گفت:  هر دین و مکتبی که قصدش انسان سازی و ترسیم مسیر برای بشریت است دارای بنیان هایی است که راز پویایی آن پایبندی مردم به آن بنیان هاست.

photo_2020-08-27_18-13-53

photo_2020-08-27_18-13-59

وی افزود: برخی از احکام در اسلام مانند نماز و روزه جنبه فردی دارند اما برخی از ابعاد و بنیان های اسلام اجتماعی است.

به گزارش فرتاک نیوز؛ مدیرکل اوقاف استان اظهار داشت: احکامی مانند خمس، زکات، جهاد و امربه معروف و نهی از منکر از ابعاد اجتماعی اسلام هستند و به عنوان نمونه جهاد، جامعه را نجات می دهد و در بحران اخیر کرونا دیدیم که اگر عمل به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر کمک های مومنانه نبود، معلوم نبود چه بلایی بر سر جامعه می آمد.

حجت الاسلام صالحی تصریح کرد: امر به معروف و نهی ازمنکر یکی از فرایضی است که در قرآن تاکید زیادی به آن شده است و هر جا ما را به نماز سفارش می کند بعد از آن مستقیما یا تلویحا توصیه به امر به معروف و نهی از منکر شده است.

وی با بیان اینکه هدف قیام امام حسین علیه السلام امر به معروف و نهی از منکر بود خاطرنشان کرد: در امر به معروف و نهی از منکر تذکر لسانی پایین ترین مرتبه است و بالاترین مرتبه امر به معروف و نهی از منکر را در کربلا می بینیم، و امام‌حسین دریافت که اگر قیام نکند چیزی به اسم دین باقی نمی ماند و اینگونه بود که با قیام‌خود مسیر تاریخ را عوض کرد.

گفتنی است مراسم قرائت زیارت عاشورا و عزاداری دهه اول ماه محرم، از ابتدای این ماه همه روزه در محل نمازخانه اداره کل اوقاف و امورخیریه استان با حضور پرسنل برگزار است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۶۸۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان