//
کدخبر: ۲۶۶۷۶۱ //

پشت پرده چالش آرایشی بلاگر ساکن آمریکا برای دختران ایرانی

پشت‌پرده فضای بی در و پیکر اینستاگرام و چالش‌های نامتعارف برخی بلاگِرها در این فضا، موضوعی است که در گفت‎وگو با کارشناسان مربوطه بررسی شده است.

به گزارش فرتاک نیوز،

 یکی از صفحاتی که این روزها در فضای اینستاگرام تا حدود زیادی شناخته شده مربوط به یک بلاگِر ساکن آمریکاست که با بالاترین میزان فالور در زمینه مد و حوزه آرایشی تبلیغات وسیعی دارد و قشر جوان به ویژه دختران را به خود جذب کرده است. فعالیت این فرد در ظاهر همیشه برای دختران جذابیت‌های خاص خود را داشته و شیوه ارتباطی او روز به روز بر شمار بازدیدکنندگان صفحه‌اش افزوده است. 

 

 

 

چالش داغ بلاگر ساکن آمریکا برای تابستان خانم‌ها

 

این بلاگر معروف حالا در چالش جدید خود طرحی را برای سرگرم کردن بانوان در تابستان به راه انداخته که تبعات آن بیش از پیش دامن خانواده‌ها و به ویژه والدین ناآگاه را خواهد گرفت. او در این چالش با تبلیغ یک برند آرایشی و وسوسه تخفیف و همچنین در نظر گرفتن جایزه مالی برای شرکت‌کنندگان از مخاطبان و طرفداران خود می‌خواهد تا با مصرف محصولات این برند، صورتشان را به سبک و سلیقه خود آرایش کنند و از نتیجه کارشان برای شرکت مورد نظر عکس ارسال کنند. این برند نیز با بررسی سبک آرایش‌ها چند مورد را انتخاب و برای این بلاگر معروف ارسال می‌کند تا او با گذاشتن عکس شرکت‌کننده‌ها در صفحه‌اش هم جذب حداکثری فالور داشته باشد و هم از قِبل آن جیب خود را پر کند. در این بین فروشگاه داخلی که برای تبلیغ محصولات خود، گزینه خوبی را انتخاب کرده است، از طریق چالش داغ این بلاگر، سیل زیادی از مشتریان را برای خود دست و پا می‌کند و سود بالایی را عاید می‌شود.

اما از همه این موضوعات که بگذریم، دودی که از طریق اینگونه چالش‌ها و وسوسه دختران جوان به چشم خانواده‌ها می‌رود به مراتب خطرناک و جبران‌ناپذیر است تا جایی که ناهنجاری فرهنگی و اجتماعی بعدها جامعه را با تاوان ترویج بی‌رویه این رفتارهای نسنجیده روبه‌رو خواهد کرد.

چالش آرایشی بلاگر ساکن آمریکا برای تابستان خانم‌ها


 اینستاگرام فضای بی در و پیکری دارد که متاسفانه آنچنان که باید نظارتی بر آن نمی‌شود و هر کاربر تنها با داشتن یک صفحه در این شبکه اجتماعی به راحتی هر مطلب و عکس و اطلاعاتی را که بخواهد می‌تواند با یک سرچ ساده پیدا کند. در این خصوص روح‌الله مومن‌نسب کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: شرکت در این چالش‌ها و انتشار عکس شخصی افراد چند مسئله امنیتی را برای آنها در پی دارد. اینکه ممکن است با هر عکس، اطلاعات، موقعیت و لوکیشن افراد نیز منتقل شود. همچنین ممکن است باجگیری اطلاعاتی از سوی بلاگر مورد نظر انجام شود، زمانی که افراد عکس شخصی خود را به صورت خصوصی برای فرد بلاگر ارسال می‌کنند از این موضوع غافلند که این فرد ممکن است در صورت برآورده نشدن خواسته‌اش عکس آنها را در ملاعام بازنشر کند. از آنجا که غالبا قشر نوجوان و دانش‌آموز مخاطب این صفحات هستند و فعالیت بیشتری را در دنیای مجازی دارند، بیشتر گرفتار اینگونه چالش‌ها می‌شوند و آینده خود و خانواده را به خطر می‌اندازند.

مومن نسب ادامه داد: این موضوع یعنی انتشار عکس‌های نامتعارف حتی برای خانواده‌های غیرمذهبی نیز قابل هضم نیست و به تبع آن جنایات بسیاری در سطح کشور رخ خواهد داد. بسیاری از همین چالش‌ها نیز با هدف آسیب رساندن به خانواده‌ها و جوانان و نوجوان شکل می‌گیرد.

این کارشناس فضای مجازی گفت: از آنجا که وارد کننده‌های لوازم آرایشی به دست گروه و یا به اصطلاح مافیای خاصی اداره می‌شود، تبلیع و جذب مشتری به ویژه دختران جوان باعث رونق اقتصادی بیشتری برای این گروه می‌شود. در مورد بلاگر مدنظر که به طور مستقیم برندی را تبلیغ می‌کند نیز لازم است پلیس و مسئول امنیت اخلاقی سریعا با عوامل و دست اندرکاران این برند برخورد و با ادامه فعالیت آنها مقابله کند، چرا که این برند در داخل کشور دفتر و نمایندگی و شماره حساب دارد. اگر این سرپل‌هایی که بلاگرهای خارج‌نشین به آنها دسترسی دارند، بسته شود، تا حد زیادی از فعالیت بلاگرها جلوگیری می‌شود.

وی افزود: حیا بخشی از وجود مردم کشورمان است و طبیعتا با مسائلی که مخالف حیا و حیثیت آنها باشد، برخورد جدی می‌کنند. افرادی که این چالش‌ها را راه می‌اندازند به خوبی به این موضوع واقفند و می‌خواهند قبح این مسئله را از بین ببرند. همچنین برای آنها هیچ اهمیتی ندارد که چه جنایاتی به دنبال این چالش‌ها در کشور به وجود می‌آید و چه جوانان و نوجوانانی از این مرز و بوم امثال رومینا را به کام مرگ می‌کشد.

مومن نسب به پویشی که اخیرا از سوی مسیح علینژاد با عنوان «#من_ناموس_کسی_نیستم» به راه افتاد، اشاره کرد و گفت: دنبال کردن این چالش‌ها در واقع حمایتی از این فرد ضد انقلاب محسوب و باعث می‌شود امثال این آدم‌ها به طور متداول به فعالیت‌های خود ادامه دهند و جریان فکری خود خواسته‌ای را در جامعه شکل دهند و به این طریق غیرت و ناموس مردم را نشانه بگیرند. خانواده‌های سنتی ایرانی که بر روی نوامیس خود غیرت دارند، هرگز چنین موضوعی را برنمی‌تابند و در نهایت منجر به رخ دادن اتفاق‌های تلخ در خانواده‌ها می‌شود. ادامه این روند جامعه را به یک جامعه خطرناک تبدیل می‌کند که زندگی در آن سخت شده و شهروندان آن به مرور زمان دچار افسردگی می‌شوند.

ممکن است با هر عکس، اطلاعات و موقعیت دختران نیز منتقل شود ؛ متاسفانه شورای عالی فضای مجازی دو سالی است که تشکیل جلسه نداده

وی با تاکید بر اینکه هدف چالش‌های اینستاگرامی، فرهنگ و تضعیف خانواده‌های ایرانی است، اظهار کرد: پشت هر کدام از چالش‌های اینستاگرامی هدف روشنی وجود دارد که زمینه‌اش ایران است. در واقع آن‌ها در این بازار مکاره به دنبال کسب سود مادی و معنوی خودشان هستند. شما در قائله حیوان آزاری، کودک آزادی و ... به وضوح دیدید که توحش در اینستاگرام یک امتیاز محسوب می‌شود و هر کس که متمدنانه رفتار کند، از دایره مجاز خارج شده و در اینستاگرام دیده نمی‌شوند. 

این کارشناس رسانه‌ای با یادآوری این موضوع که اینستاگرام توسط رژیم صهیونیستی و شیطان بزرگ استکبار مدیریت می‌شود، تصریح کرد: بدون هیچ تردیدی هدف اینستاگرام تخریب و نفاق بین اقشار و افکار مختلف جامعه است، نگاهشان به روی تضعیف قوه انگیزه نوجوانان و جوانان برای ساخت نسل آینده است. 

وی با اشاره به اینکه نقطه هدف چالش‌های اینستاگرامی گروه سنی کودکان و نوجوانان هستند، ادامه داد: اغلب کسانی که وارد این چالش‌ها می‌شوند، افراد کم سن و سال و بیشتر کودکان و نوجوانان هستند که فریب این فضای خوش رنگ و لعاب اینستاگرام و چالش‎های آن را می‌خورند. در واقع این فضا بستری برای انحراف نسل آینده کشور ماست و طبق آمارهایی که تا امروز در تحقیقاتم وجود داشت، دختران از پسران بیشتر آسیب می‌بینند و ضربه اصلی را آن‌ها می‌خورند.

مومن نسب در پایان این گفت‌وگو، با تاکید بر نظارت و مسئولیت مدیران فرهنگی و ارتباطی کشور گفت: این برهه زمانی، دوران سختی برای ترویج فرهنگ و اعتقاداتمان است، به همین دلیل خانواده‌ها بیش از پیش باید از فرزندان خود مراقبت کنند و آموزش‌های لازم را ببینند. همچنین  در کنار خانواده‌ها نیز مسئولان کشور اعم از همکاران وزارت ارتباطات، وزارت ارشاد، صدا و سیما و دیگر نهادهای رسانه‌ای هم باید پاسخگوی مهارت‌آموزی، نظارت و کارکرد فضای مجازی باشند و مردم را نسبت به خطرات شبکه‌های اجتماعی آگاه کنند.

کلاهبرداری فقط دزدی از مال نیست

هر وقت اسم کلاهبرداری به گوشمان خورده، سریع به فکر حساب‌های بانکی و اموال مادی افتادیم، اما باید توجه داشت که در دنیای امروز، کلاهبرداری‌ها شکل و شمایی دیگر به خودش گرفته است و دزدیدن عواطف، آبرو، حیا، عفت و ...، در عدم وجود امنیت شبکه ملی اطلاعات، آسان‌تر از هر چیز دیگری در فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، تلگرام و .... شده است.

چالش آرایشی خَزبلاگر ساکن آمریکا برای یک تابستان داغ دختران ایرانی

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد موسوی هوایی، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آثار مخرب فضای مجازی و تولیدات بی‌محتوای آن برای خانواده‌ها، اظهار کرد: فضای مجازی و فضای حقیقی در تصمیمات جسمی، روحی و طبیعی انسانی هر دو تاثیرگذار است، ولی فضای مجازی به دلیل مجاز بودن و جایگاه غیر واقعی که دارد تا حد زیادی دلبستگی و تعلقات دنیوی را داراست و بیشتر فضای گذرایی محسوب می‌شود که فرد می‌تواند از آن تأثیر بپذیرد و چون انسان دیدی خصوصی و شخصی به شبکه‌های اجتماعی دارد، به سرعت به آن اطمینان می‌کند و خیلی سریع با آن عجین می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه فضای مجازی از هر فضای حقیقی، حقیقی‌تر است، گفت: ما هر آنچه در فضای مجازی مشاهده می‌کنیم، به عمل در دنیای واقعی پیاده خواهیم کرد، چرا که این فضا درونی‌تر است و انسان به سرعت آن را به زندگی خود راه می‌دهد. فضای مجازی به حدی حائز اهمیت است که رهبر معظم انقلاب بیان می‌کنند: «اگر من زمان داشتم، خودم شخصا مدیریت فضای مجازی کشور را بر عهده می‌گرفتم.»؛ اما متاسفانه شورای عالی فضای مجازی ما دو سالی است که تشکیل نشده و این هدف مورد غفلت قرار گرفته است.

این کارشناس به تاثیر مخرب فضای مجازی در خانواده‌های ایرانی اشاره کرد و گفت: این تاثیرگذاری از طریق اعضای خانواده ایجاد می‌شود و وقتی همه در یک خانه مشغول تلفن همراه خود باشند، ما را از کل فضای حقیقی خانواده به دور می‌کند و ما این تاثیرگذاری را روی اخلاق افراد خانه و خانواده نسبت به هم شاهد هستیم. در واقع حل شدن افراد در فضای مجازی باعث بی‌تفاوت بودن ما نسبت به فضای حقیقی است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی هوایی با بیان اینکه امروز به بهانه ویروس کرونا تمام کارهایمان را در فضای مجازی و بستر وب رفع و رجوع می‌کنیم گفت: ۳۰ درصد از فعالیت‌های درسی، آموزشی، خدماتی و ... ما در فضای مجازی برطرف می‌شود و متأسفانه مابقی زمان ما در صفحات به اصطلاح فیک و خاکستری دنیای مجاز رقم می‌خورد، که آن‌ها یا اخلاقی نیستند و یا ضد انقلاب و ضد رشد فکری انسان بیان می‌شود. دشمنان ما صد‌ها برابر ما در فضای مجازی و فضای حقیقی زمان و سرمایه خرج می‌کنند تا جوانان ما را منحرف کنند و ما هم در مقابل آن‌ها بستر امن، سالم و محتویات غنی برای ملت خودمان نداریم، مسئولان ما برنامه و نگاهی به این سرمایه‌ها ندارند.

این سخنران و کارشناس مذهبی با اشاره به عزم جدی رهبر انقلاب در تولید محتوای سالم برای فضای مجازی تاکید کرد: عزم بر بیانات رهبرمان جدی نیست و بازی دشمن را جدی نگرفتیم. متأسفانه نگاه همه مدیران به خانواده‌هاست و از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده‌اند، بلکه به این شکل نیست و مجلس ما باید قوانین جدیدی در‌ این ‌باره وضع کند و وزارت‌خانه‌های اصلی این حوزه ارشاد، ارتباطات، آموزش و پرورش و سازمان‌های همسو مانند سازمان تبلیغات، صدا و سیما و ... پای به میدان عمل بگذارند و سیاست‌های خودشان را اجرایی کنند.

وی به چالش اخیر یکی از فعالان اینستاگرامی اشاره کرد و گفت: تمام این جریانات در راستای انحراف ذهن جوانان جامعه ما از مسائل روز ایران و سایر کشورهاست. چالش‌های رنگارنگ راه می‌اندازند تا ذهن دختر و پسر ما را از رخداد‌های داخلی و مهم کشور دور کنند. در واقع ما (مبلغین دین) در اینجا وظیفه داریم با روشنگری، شناسایی حرکت دشمن، خانواده‌ها و جوانان خودمان را به باور‌های دینی، روشنگری اسلامی و ...مسلح کنیم و زندگی‌هایمان را با برنامه‌ریزی مناسب پیش ببریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی هوایی در پایان یادآور شد: یکی از راهکار‌های اصلی برای مقابله با نفوذ فرهنگ مجازی یا نسخه فرنگی فرهنگ، داشتن برنامه‌ریزی در زندگی و محبت کردن به یکدیگر است. تا زمانی که نقش محبت در خانواده‌های ما کمرنگ باشد، گرایش اعضای خانواده هم به سمت فضای مجازی و دوست‌یابی در شبکه‌های اجتماعی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۷۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان