//
کدخبر: ۲۷۵۹۰ //

گلخانه ۱۰۰۰ هکتاری در استان قزوین احداث می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سفر هیئت دولت به استان قزوین طرح احداث ۱۰۰۰ هکتار گلخانه سبزی، صیفی و گل شاخه بریده به تصویب رسید که این طرح نیز آماده و در مرحله صدور مجوز است.

گلخانه ۱۰۰۰ هکتاری در استان قزوین احداث می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

علی اکبرمتقی‌فرد صبح امروز در جلسه مشترک با تشکل‌های بخش کشاورزی استان قزوین که با حضور قائم مقام معاونت برنامه ریزی اقتصادی وزارت جهادکشاورزی برگزار شد ضمن قدردانی از حمایت‌های استاندار قزوین از بخش کشاورزی در راستای تصویب تثبیت قیمت آب‌بها اظهار داشت: با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی می‌توان به اهداف  توسعه‌ای  بخش کشاورزی دست یافت.

 

 وی با اشاره به این نکته که 84 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی استان با سربلندی در خود کفایی گندم تاثیرگذار بوده‌اند گفت: با برنامه‌ریزی‌های مناسب خودکفایی گندم که در سال 95 حاصل شد در سال‌های آینده  همچنان  استمرار داشته باشد.

 

متقی‌فرد در ادامه با اشاره به این نکته که استان قزوین در زمینه پرورش دام وطیور، آبزیان، شیلات و تولید محصولات زراعی و باغی جایگاه ویژه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی مناسب  و هماهنگی و همیاری سایر دستگاه‌های اجرایی می‌توان شاهد جهش در بخش کشاورزی استان باشیم.

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین به مصوبات هیئت دولت به استان  برای اجرای 20 هزار هکتار سامانه نوین آبیاری اشاره کرد و گفت: تاکنون با تلاش دست اندرکاران و مشارکت بهره‌برداران تا اردیبهشت ماه سال جاری بیش از 6 هزار هکتار از این طرح به بهره برداری رسید و 4 هزار هکتار نیز با پیشرفت فیزیکی 40 تا80 درصد در حال اجراست و 10هزار هکتار باقی مانده نیز تا پایان تیرماه به پایان خواهد رسید.

 

 وی افزود: در 21 سال گذشته 26 هزار هکتار آبیاری نوین در استان اجرا شد در صورتی که در  سال گذشته و جاری  حدود 21 هزار هکتار اجرا شده یا در دست اجرا است.

 

وی خاطرنشان کرد: در سفر هیئت دولت به استان قزوین طرح احداث 1000 هکتار گلخانه سبزی، صیفی و گل شاخه بریده به تصویب رسید که این طرح نیز آماده و در مرحله صدور مجوز است.

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین افزود: در سال جاری تنظیم بازار محصولات کشاورزی به ویژه انگور با جدیت دنبال شده و با هماهنگی تعاونی باغداران و بخش خصوصی اقدام به موقعی برای خرید محصول  کشمش تاکداران انجام شده است.

 

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح داربستی کردن باغات انگور اضافه کرد: این طرح تاکنون درسطح 4 هزار و 500 هکتار از باغات انگور استان انجام شده و یک هزار هکتار نیز در سفر ریاست جمهوری تصویب  و در دست اجراست.

 

متقی‌فرد تصریح کرد: برنامه استان برای صادرات یک میلیارد دلاری از استان قزوین بوده و بخش کشاورزی باید به سهم خود بتواند در صادرات محصولات کشاورزی نقش آفرین باشد.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۵۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان