//
کدخبر: ۲۷۵۸۵۲ //

سرقت اموال مسافران به شیوه بی‌هوش کردن

رئیس کلانتری ۲۰۸ پایانه مسافربری ترمینال جنوب از دستگیری مرد میانسالی خبر داد که با پیشنهاد صرف مواد خوراکی به مسافران، آنان را بی‌هوش و اموال باارزش‌شان را سرقت می کرد.

سرقت اموال مسافران به شیوه بی‌هوش کردن

 سرهنگ" مراد مرازاده" اظهار داشت: بیست و یکم مرداد جوانی حدودا ۲۵ ساله با مراجعه به واحد گشت کلانتری ۲۰۸ پایانه مسافربری ترمینال جنوب به مأموران اعلام کرد که چند روز پیش توسط مردی حدودا ۵۰ ساله مورد سرقت پول و گوشی های تلفن همراه خود قرار گرفته و پس از گذشت چند روز مجددا این شخص را داخل پایانه مسافربری شناسایی کرده‌است.

به گزارش فرتاک نیوز؛ وی به نقل از جوان مال‌باخته ادامه داد: هفته گذشته برای رفتن به یکی از استان‌های مرکزی کشور به پایانه جنوب رفته بودم. مدتی به زمان حرکت اتوبوس مانده بود؛ تصمیم گرفتم تا داخل یکی از آلاچیق‌های داخل پایانه استراحت کنم؛ داخل آلاچیق نشسته بودم که مردی حدودا۵۰ ساله به سمت من آمد و با طرح دوستی خواهش کرد که آنجا بنشیند؛ چند دقیقه ای از حضور این شخص نگذشته بود که وی از من پرسید "صبحانه خورده ای؟"زمانی که متوجه شد من هنوز صبحانه نخوردم، از داخل کیفش کیک و ساندیس خارج کرد؛ یکی از آنها را به من داد و خودش نیز مشغول خوردن صبحانه شد؛ بدون آنکه به قصد و نیت واقعی این شخص مشکوک شوم، کیک و ساندیس را خوردم؛ هنوز چند دقیقه‌ای از خوردن کیک و ساندیس نگذشته بود که دچار سردرد شدید و در ادامه بیهوش شدم؛ پس از چند ساعت که به هوش آمدم متوجه سرقت گوشی تلفن همراه و تمامی پول همراه خود شدم و از آن شخص نیز هیچ خبری نبود؛ پس از بازگشت به تهران تصمیم گرفتم تا او را پیدا کنم؛ اطمینان داشتم که وی را در پایانه پیدا خواهم کرد تا اینکه موفق شدم این شخص را شناسایی کنم.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با توجه به اظهارات جوان مال‌باخته، مأموران کلانتری ۲۰۸ پایانه مسافربری ترمینال جنوب شناسایی و دستگیر متهم را در دستور کار قرار دادند و با گشت زنی‌های هدفمند موفق شدند متهم را دستگیر کنند و در بازرسی از کیف و کوله پشتی اش، مقادیری از اموال مسروقه از جمله گوشی تلفن همراه مال باخته کشف شد.

وی ابراز داشت: متهم پس از انتقال به کلانتری، در اظهارات اولیه مدعی شده‌بود که تنها از مال باخته سرقت کرده‌است؛ اما در بررسی پرونده‌های مشابه و مراجعه یکی دیگر از مال‌باختگان به کلانتری و شناسایی متهم، وی به ناچار لب به اعتراف گشود و به بیش از ۱۰ فقره سرقت به شیوه بیهوشی از مسافران پایانه مسافربری جنوب تهران اعتراف کرد.

کلانتر پایانه مسافربری ترمینال جنوب با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به سرقت های مشابه، شناسایی و دعوت از مال باختگان در دستور کار کلانتری ۲۰۸ قرار گرفته است؛ لذا از تمامی مال باختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفتند دعوت می‌شود تا برای شناسایی متهم و پیگیری شکایت خود به کلانتری ۲۰۸ پایانه مسافربری جنوب مراجعه کنند.

این مقام پلیس خاطر نشان کرد: سرقت به شیوه بیهوشی از جمله روش های رایج سرقت است که طی آن سارقین با تعارف کردن نوشیدنی به افراد آنان را بیهوش و در نهایت اموال با ارزش آنان را سرقت می کنند. تکرار این شیوه از سرقت در شرایطی همچنان از سوی سارقان رایج است که پلیس بارها در اطلاع رسانی‌های خود به شهروندان تأکید کرده که از پذیرش موادخوراکی به ویژه نوشیدنی از افراد غریبه و ناشناس دوری کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۵۸۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان