//
کدخبر: ۲۷۵۰۳۷ //

امام جمعه کرمانشاه: دستور العمل‌های بهداشتی در عزاداری‌های محرم رعایت شود

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه گفت: ماه محرم نزدیک است و هیئت های مذهبی و مردم باید دستورالعمل های بهداشتی را در مراسم عزاداری رعایت کنند.

امام جمعه کرمانشاه: دستور العمل‌های بهداشتی در عزاداری‌های محرم رعایت شود

حضرت آیت الله علما در خطبه‌های نماز جمعه در کرمانشاه که با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی ظهر امروز در مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) اظهار کرد: انجام واجبات فردی و اجتماعی، ترک محرمات و قناعت در نظر خدا محبوب است.

وی افزود: البته سعی و تلاش برای رسیدن به تعالی و پیشرفت با قناعت تفاوت دارد.

به گزارش فرتاک نیوز،امام جمعه کرمانشاه ضمن دعوت همگان به تقوا گفت: تقوا باید در همه زمینه‌ها اساس کار قرار گیرد.

وی در ادامه به شیوع گسترده کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: در موج اول شیوع ویروس کرونا همه مردم با تمام توان به میدان آمدند که این همکاری عمومی جای تقدیر دارد.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این هفته به مناسبت‌های هفته پیش رو اشاره و تصریح کرد: در صدر همه مناسبت‌ها، آغاز ماه محرم است که مردم و هیئت‌های مذهبی باید به دستورالعمل‌های بهداشتی توجه و به آنها عمل نمایند؛ زیرا فصل الخطاب همه ما مقام معظم رهبری است که برای برگزاری مراسم عزاداری محرم و رعایت موازین بهداشتی حجت را بر همه تمام کرد.

وی در ادامه مناسبت‌های پیش رو، به سالروز بازگشت آزادگان به کشور و شکستن تاریخی حصر پاوه اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی با تقدیم حدود ۱۰۰ شهید جلوی جدا شدن این خطه را از ایران اسلامی گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت ماموستا محمد محمدی خاطر نشان کرد: ماموستا محمدی عمر شریفش را در راه تبلیغ دین و تعلیم امت اسلامی گذراند و درگذشت ایشان ضایعه‌ای بزرگ برای جامعه اسلامی به حساب می‌آید.

وی ضمن تشکر از عملکرد خوب استاندار و کادر درمانی استان گفت: با رعایت دستورالمل های بهداشتی و مراقبت از ابتلاء به این بیماری به کادر درمان کمک کنیم.

امام جمعه کرمانشاه در پایان نیز از همه مجموعه‌ها و مردمی که در تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی کمک کردند تشکر کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۵۰۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان