//
کدخبر: ۲۷۳۳۶۲ //

روحانی: امروز گزارش استان‌ها امیدوار کننده بود

رئیس جمهور ایران ضمن اشاره به بهبود شرایط پیرامون همه‌گیری کرونا در برخی استانها بر ادامه ممنوعیت تجمعات در سراسر کشور تاکید کرد.

روحانی: امروز گزارش استان‌ها امیدوار کننده بود

حسن روحانی رئیس جمهور ایران در جلسه ستاد ملی مبارزه بیماری کرونا گفت: " باید از همه مردم عزیزی که با ستاد ملی کرونا و مسیر سلامت جامعه دارند بخوبی همکاری می‌کنند تشکر کنیم. امروز جزو روزهایی بود که گزارش استان‌ها امیدوار کننده بود."

وی افزود: " حدود 10 استان که قبلا در پیک بیماری بودند، الان از پیک عبور کرده‌اند. اگر مردم به همین صورت ادامه دهند شاهد آمار خوبی در هفته‌های آینده خواهیم بود. در بانک‌ها، ادارات و مراکز عمومی پروتکل‌ها خوب رعایت می‌شو.د حتما نیاز داریم با فرد متخلف برخورد شود و حتما در ماه محرم مقرراتی که می‌گذاریم مسئولین تکایا، مساجد و هیات ها مسئولیت را قبول کنند."

به گزارش فرتاک نیوز،روحانی همچنین خاطرنشان کرد: " دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا برای ایام ماه محرم تا هفته آینده به همه دستگاه ابلاغ می شود. تمام مقررات ستاد ملی مقابله با کرونا تا زمان دسترسی به واکسن قابل قبول، همچنان به قوت خود باقی است و اجتماعات همچنان تا اطلاع ثانویه در سراسر کشور ممنوع است."

وی تاکید کرد: " به استان‌ها اختیاراتی دادیم تا ستاد‌های استانی دستورالعمل‌هایی برای اقدامات سخت‌گیرانه را انجام دهند. یکی از مسائل مهمی که بر آن تاکید داریم تقویت بخش سلامت است. باید تخت بیمارستانی، ونتیلاتور و تعداد پرستار افزایش یابد. امسال تخت ویژه و بیمارستانی را تقویت می‌کنیم. وزارت بهداشت می‌تواند به افرادی که به عنوان پرستاران جدید می‌خواهند استخدام شوند؛ آنهایی که قرارداد خدمت کار معین داشتند و یا شرکتی بودند و در بخش کرونا کار و فعالیت می‌کردند در استخدام به آنها اولویت دهد."

رئیس جمهور ایران در پایان خاطرنشان کرد: " در جلسه امروز برای مستاجرانی که در تنگنا هستند مصوبه خوبی را تصویب کردیم که به ان‌ها در زمینه ودیعه کمک کنیم. البته برای استخدام کسانی که در بخش کرونا فعال بودند هم تصمیماتی داشتیم. برای شروع کار مدارس در نیمه شهریور چارچوب‌های اصولی را تصویب کردیم."

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۳۳۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان