//
کدخبر: ۲۷۴۲۶۴ //
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در ستاد استانی کرونا :

وضعیت استان ناپایدار است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در ستاد استانی کرونا وضعیت استان را ناپایدار اعلام کرد و گفت: با توجه به رویدادهای پیش رو امکان بازگشت به شرایط پیک بیماری وجود دارد.


وضعیت استان ناپایدار است

دکتر محمود رضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در ستاد استانی کرونا که امروز ۱۹ مرداد برگزار شد اظهار داشت: وضعیت استان کرمانشاه بهتر شده و این نتیجه رعایت پروتکل ها و نظارت ستاد استانی کرونا و زحمات کادر درمان در مراکز بهداشتی و درمانی است.

وی در ادامه این شرایط را ناپایدار دانست و گفت: با توجه به رویدادهای پیش رو همچون برگزاری آزمون سراسری و مراسم عزاداری ابا عبدالله حسین (ع) و ایجاد اجتماعات ، با رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی امکان برگشت به پیک بیماری در استان وجود دارد که باید سعی کنیم دوباره به شرایط قبل بر نگردیم.

به گزارش فرتاک نیوز؛ دکتر مرادی تصریح کرد: نیروهای ما محدود هستند ضمن اینکه در بیمارستانها خدمات دیگری هم به بیماران داده می شود. بعضی از بیمارستانهای  استان در سالهای گذشته ضریب اشغال ۹۰ درصد یا در بعضی مواقع صد در صد را داشته اند که نشان از خدمات خوبی دارد که ارائه میشده ولی اکنون یا بیمار مراجعه نمی کند یا تخت ها به بیماران کووید اختصاص داده شده  که ضرر و زیان  این موضوع متوجه مردم و بیماران است لذا از مردم خواهش می کنیم فکر نکنند کرونا تمام شده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت : در حال حاضر حدود ۲۰۰ بیمار در بیمارستانهای استان بستری هستند و حدود ۴۵ نفر هم در بخش ICU تحت مراقبت می باشند که از این  تعداد حدود ۱۳ نفر از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می کنند و وضعیت خوبی ندارند.

وی بیان داشت: هنوز هم هر شب تعدادی از هم استانیهایمان را از دست می دهیم و نشان از این دارد که این ویروس کاملا از بین رفته است .

دکتر مرادی در پایان از مردم درخواست کرد فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستشوی دستها را فراموش نکنند.

 

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۴۲۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان