//
کدخبر: ۲۷۳۷۶۷ //

تقدیر امام جمعه کرمانشاه از عملکرد آتش نشانی کرمانشاه/ آتش نشانان بزرگترین سرمایه های شهر هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه آتش نشانان با روحیه ایثار و فداکاری به انجام وظیفه می پردازند، گفت: این قشر زحمت کش بزرگترین سرمایه های شهر هستند.

تقدیر امام جمعه کرمانشاه از عملکرد آتش نشانی کرمانشاه/  آتش نشانان بزرگترین سرمایه های شهر هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

آیت الله مصطفی علما امروز (14 مرداد) دردیدار با جمعی از آتشنشان کرمانشاهی با تقدیر از عملکرد شجاعانه آنها در اطفا حریق آتش سوزی پارکینگ دولت آباد گفت: اینکه چندیلی تریلی حاوی بنزین آتش بگیرد و مردان شجاعی باشند که به دل حادثه بزنند و آتش را خاموش کرده و جان خیلی ها را نجات دهند، حقیقتا جای تقدیر دارد.

جنگیدن با آتش کار هرکسی نیست

 امام جمعه کرمانشاه با تقدیر از عملکرد آتشنشانان کرمانشاهی در اطفای آتش سوزی پارکینگ دولت آباد، گفت: جنگیدن با آتش کار هر کسی نیست و مردان شجاعی مثل آتشنشانان را می خواهد.

وی افزود: اگر این حادثه ابعاد گسترده تری پیدا می کرد واین میان اتفاق ناگواری رخ می داد، قطعا تعدادی جان خود را ازدست می‌دادند و با این حادثه اعتبار و آبروی استان نیز به خطر می افتاد و این عملکرد خوب آتشنشانان بود که مانع فاجعه شد.

آیت الله علما به تاکیدات اسلام مبنی بر یاری رسانی به یکدیگر در وقت مشکلات اشاره کرد وافزود: عملکرد آتشنشانان مصداق بارز احادیث ائمه اطهار (ع) در این زمینه است، چرا که این مردان شجاع به وقت حادثه به دل خطر می زنند و جان دیگران را نجات می دهند.

وی به سختی های کار آتشنشانان اشاره کرد وافزود: جنگیدن با آتش کار هرکسی نیست و افراد شجاع و فداکاری می خواهد، افرادی که با از خودگذشتگی و ایثار سختی های این راه را به جان بخرند.

امام جمعه کرمانشاه از کار آتنشنشان به عنوان عبادت یاد کرد وافزود: بالاترین عبادت خدمت به مردم است و آتنشانان حد اعلای این خدمت را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه آتشنشانانی که در راه ماموریت خود جان خود را از دست می دهند حکم شهید را دارند، گفت: در احادیث داریم افرادی که در آب غرق شوند، یا در آتش بسوزند و یا آوار بر سرشان خراب شود و جان خود را از دست بدهند ثواب شهید را دارند و آتش نشانانی که شجاعانه در حوادث مختلف از جمله ماجرای پلاسکو جان باختند، مانند یک شهید هستند.

در حادثه آتش سوزی پارکینگ دولت آباد که هفته گذشته رخ داد، شش تریلی حامل سوخت دچار حریق شدند که با تلاش چندین ساعته آتشنشانان مهار شد.

photo_2020-08-04_15-16-43

photo_2020-08-04_15-16-44

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۳۷۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان