//
کدخبر: ۲۷۲۷۵۱ //
نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی:

فرهنگ در کشور ما قربانی موازی‌کاری شده است

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ نهاد در فعالیت‌های فرهنگی دخالت می‌کنند، گفت: امروز متاسفانه فرهنگ در کشور ما قربانی تولیت‌ها، سلیقه‌ها و سیاست‌های موازی شده است بطوریکه هر فردی خود را ستون فرهنگی می‌بیند.


فرهنگ در کشور ما قربانی موازی‌کاری شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد رشیدی روز سه‌شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، کار کردن در اداره ارشاد را بسیار سخت و چالشی توصیف کرد و گفت: ارگان‌هایی با بودجه چند ده برابر اداره ارشاد متولی کار فرهنگی هستند اما این اداره ارشاد است که باید سختی‌ها را تحمل کند در حالی که بودجه‌ای ندارد.

photo_2020-07-28_17-54-51

تا زمانی که توسعه فرهنگی اتفاق نیفتد به توسعه اقتصادی و سیاسی هم نمی‌رسیم

وی توسعه فرهنگی را مقدم بر توسعه اقتصادی و سیاسی دانست و افزود: در استان‌های غرب کشور و در هر منطقه شاهد تنوع قومی و مذهبی هستیم که نیاز به آمایش، طبقه‌بندی، برنامه‌ریزی و راهبرد دارد و از دل همین مشکلات فرهنگی شاهد بروز مشکلات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی هستیم و تا زمانی که توسعه فرهنگی اتفاق نیفتد به توسعه اقتصادی و سیاسی هم نمی‌رسیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس یازدهم با اشاره به وجود تعارض در مباحث قرآنی، فرهنگی و هنری بین ادارات مختلف و اداره ارشاد گفت: امروز هیچ آمایش فرهنگی نداریم و تا زمانی که وحدت رویه وجود نداشته باشد کار اداره ارشاد هم دیده نمی‌شود که در این صورت نباید انتظار هم داشته باشیم که خروجی کار خوب باشد.

فرهنگ را باید مردمی کنیم

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بر مردمی‌سازی فرهنگ و کم کردن فاصله دولت با ملت تاکید کرد و افزود: ما ظرفیت بزرگ مردمی را در اختیار داریم و باید با حمایت، توجه و دادن اختیار خود مردم را متولی امور فرهنگی کنیم.

رشیدی افزود: تا زمانی که در اداره قرار داشته باشیم نمی‌توانیم مفید باشیم و مدیران ما باید در جامعه و بین مردم حضور داشته باشند تا از مشکلات و درد دل‌های آنها آگاه باشند و در این صورت است که می‌توانیم فاصله خود را با مردم کم کنیم و اقدامات موثری را انجام دهیم.

رسانه‌ها و مطبوعات را دریابید

این نماینده مجلس در بخش دیگری از صحبت ‌های خود گفت: اداره ارشاد باید توجه ویژه‌ای به رسانه‌ها داشته باشد و در حل مشکلات آنها پیش‌قدم باشد بطوریکه آنها اداره ارشاد را مانند خانه خود بدانند.

وی با اشاره به اینکه مردم کرمانشاه زودرنج‌ترین مردم ایران هستند، اظهار داشت: اداره ارشاد باید پایگاه رسانه ها باشد و آنها در اینجا حضور داشته باشند و نقد کنند و شما هم از آنها دعوت کنید چون رسانه ها مطالبه‌گر حقوق مردم هستند.

رشیدی درخصوص بودجه تصویب شده برای شهرستان کرمانشاه و بخش فرهنگ هم گفت: لایحه بودجه شهرستان کرمانشاه باید در بخش‌های مختلف اصلاح شود و حق اداره ارشاد هم در آن لحاظ شود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۲۷۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان