//
کدخبر: ۲۳۷۸۶۹ //

سهم دستگاه‌های فرهنگی از بودجه کشور کمتر از نیم درصد است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، سهم دستگاه‌های فرهنگی از بودجه کشور را کمتر از نیم درصد عنوان کرد و گفت: ۱۶ دستگاه از این بودجه ارتزاق می‌کنند و سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۵ درصد از این نیم درصد است.

سهم دستگاه‌های فرهنگی از بودجه کشور کمتر از نیم درصد است
به گزارش فرتاک نیوز،

بهرام فاضلی زاد روز پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی هرسین که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، با اشاره به بازدیدهای مستمر و مدون در راستای حمایت از برنامه های فرهنگی هنری شهرستان‌ها گفت: اقدامات جدی در این زمینه در حال انجام است اما به دلیل بودجه کم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متاسفانه همه از اداره ارشاد توقع دارند.

وی ضمن قدردانی از ساحت شهدا و سردار قاسم سلیمانی گفت: اگر می خواهید کسی رابشناسید، باید به دامنه ی گسترش دید و نگاه او بنگریم، بعضی ها می گویند مردم ایران و عراق به سردار شهید سلیمانی مدیون هستند. اصلاً این‌جوری نیست. بلکه بشریت به سردار سلیمانی مدیون است. جریانی که با سرسخت ترین رفتارها و اعمال خشونت داعش را در منطقه خاورمیانه حمایت کردند گریبانگیر اروپا شد. نقش سردار سلیمانی ملی نیست. 

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین اجرایی امام جمعه هرسین هم در این نشست، ضمن گرامیداشت شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: ما باید در گسترش فرهنگ خدمت صادقانه و شبانه روزی بی وقفه در خدمت رسانی به مردم همانند سردار دلها داشته باشیم.

رییس اداره بهزیستی شهرستان هرسین نیز در این جلسه گفت: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و طلاق در شهرستان با برگزاری جلسات و مشاوره هایی در موسسات، اقدامات خوبی صورت گرفته است.

مریم جامه شورانی تاکید کرد در خصوص مشاوره های قبل و بعد از ازدواج اطلاع رسانی های خوبی در شهرستان هرسین انجام شده است.

نصرت الله رحمتی عضو هیات مدیره هلال احمر کرمانشاه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان هرسین گفت: امیدوارم مصوبات جلسه فرهنگ عمومی با دقت بیشتری تهیه و تنظیم شوند و ابتدا کمیته هایی برای بررسی مشکلات و ناهنجاریهای و وضعیت فرهنگی شهرستان مورد بررسی و کارشناسی قرار گیرد. 

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری هرسین هم در  نشست شورای فرهنگ عمومی گفت: ما باید در گسترش فرهنگ راستگویی و دوری از رفتار ناپسند دروغ و دو رویی بپردازیم و به مسوولین توصیه می کنم در گسترش فضای مجازی که می تواند بستر بسیار مهم و مناسبی برای انتقال شعائر اسلامی و ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی باشد را باز کنند.

سرهنگ صمد محمدی، فرمانده سپاه هرسین هم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید قاسم سلیمانی، شهدای هواپیمایی اوکراینی با اشاره به کمبود بودجه گفت: بسیج آمادگی کامل دارد که درکنار همه ی برنامه های شورای فرهنگ عمومی ، فعالیتهای گسترده ای را در همه ی حوزه ها برگزار کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۷۸۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان