//
کدخبر: ۲۲۵۵۲۰ //

روحانی: اینکه با پول مردم تکنولوژی شنود بخرید، درست نیست

رئیس جمهوری گفت: اگر بنا باشد همه چیز را افشا کنیم و پول مردم را برداریم دستگاه شنود بخریم و در زندگی مردم بگذاریم، درست نیست.

روحانی: اینکه با پول مردم تکنولوژی شنود بخرید، درست نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در نشست شورای اداری استان کرمان اظهار داشت: فقط اگر پرونده‌ای واقعا وجود دارد، باید بدان رسیدگی کرد؛ اما اگر کسی صاحب قدرت و تکنولوژی باشد پرونده‌سازی می‌کند.

وی با بیان اینکه کشور در یک شرایط عادی در کشور نیستیم و شرایط سخت و پیچیده‌ای داریم گفت: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون سخت‌ترین سال‌ها، این روزها و ماه‌های اخیر بوده زیرا از ابتدای انقلاب تاکنون برای فروش نفت و حرکت یک کشتی نفت‌کش اینگونه مشکل نداشتیم.

روحانی کسانی که به بودجه و به اقتصاد کشور آشنا نیستند؛ می‌گویند نفت را می توان بعد به فروش رساند اما منابع بزرگ خدادادی برای استفاده است و درب بستن و قفل کردن هنر نیست.

رئیس جمهوری افزود: در سال ۹۰ و ۹۱ که تحریم به نفت فشار آورد، فروش آن کاهش پیدا کرد و بعد از برجام از یک میلیون بشکه به ۲ میلیون ۸۰۰ بشکه نفت رسیدیم و در سال ۹۴،  ۸۰۰ میلیون دلار خرج کردیم تا چاه‌ها را روی خط بیاوریم و در سال ۹۵ بالاترین فروش را داشتیم و ایران در آن سال بالاتر رشد اقتصادی را در سطح جهان داشت.

وی با اشاره به اینکه وقتی نفت استخراج نمی‌شود، دوباره به روی مدار آوردن چاهها سخت است، تصریح کرد: وقتی کشور با مشکلات فروش نفت مواجه می‌شود چگونه باید کشور را اداره کنیم؟ سالانه حدود ۴۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای اداره کشور در خزانه نیاز است و باید به همه خدمات هم پاسخ دهد و یکی از راه‌حل ها در این زمینه نیاز به ریال برای اداره کشور داریم.

رییس جمهوری اظهار داشت: در سال ۶۴ و در جریان جنگ تحمیلی بعثی‌ها علیه ایران، ۲ هفته نفت ایران به خاطر بمباران‌های شدید قطع شد ولی این قطعی تا آخر تکرار نشد؛ آن حادثه باعث شد مسئولان عالی کشور ستاد پدافند را تشکیل دهند و در سایه تلاش همه رزمندگان آن حادثه تکرار نشد.

روحانی با تبریک میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) افزود: در قرآن کریم آمده که باطل ماندنی نیست و آنچه در این تاریخ می‌ماند؛ حق است و همه آرزوی ما این است که در مسیر حق زندگی کنیم و این توان و امیدی است که خداوند در قرآن کریم به ما وعده داده است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم در هفته وحدت و همدلی بتوانیم از فضای معنوی این هفته و ماه به خوبی استفاده کنیم اظهار داشت: باید از این فضا برای خدمت به خلق استفاده کنیم و اگر حاصل عمر ما خدمت به مردم و هدایت یک انسان بود برای ما کافی است همانگونه که نبی مکرم اسلام به حضرت علی (ع) می فرماید« علی جان اگر بتوانی یک نفر را هدایت کنی؛ کافی است».

رئیس جمهوری با بیان اینکه بسیار مهم است از این فضا به درستی استفاده کرد تصریح کرد: ناامید کردن مردم، تخریب، ریختن آبروی دیگران بسیار آسان است اما آبرویی که رسانه‌ و تریبونی که از یک فرد و یا جمع می برد؛ برگشت آن چگونه امکان‌پذیر است؟

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از کسانی که مردم را نسبت به آینده نگران می کنند و به آنها می گویند راهی که انتخاب کرده اند، اشتباه است، گفت: این راه استکبار است که یک جمع، گروه و فردی به یک ملت رشید بگوید همه اشتباه می‌کنید و حرف یک جمع کوچک درست است.

وی با بیان اینکه تمام مسیری که قرآن کریم برای ما ترسیم می‌کند درست است، گفت: عزت ملی، احقاق حقوق مردم، ایستادگی در برابر دشمنان، وحدت، نشاط مردم، دروغ نگفتن حق است اما تهمت نزدن هم لازم است و در هفته وحدت باید همه دست به دست دهیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۵۵۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان