//
کدخبر: ۲۷۲۷۴۳ //

فارس با روزهایی به تلخی کرونا

هر روز که می گذرد شمار بیشتری از هم استانی‌های فارس مزه تلخ کرونا را می‌چشند ، شمار جان باختگان در این استان به ۲۰ نفر در یک روز نزدیک شده است ، شیراز در رده شهرهای قرمز کرونا قرار دارد و هفت شهرستان دیگر این استان نیز جایگاهی اینچنین دارند.

فارس با روزهایی به تلخی کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

محدودیت ها و مرزبندی های کرونایی ، با توجه به وضعیت  استان فارس، سختگیرانه در این استان اعمال می‌شود. هر چند استقبال شهروندان از ماسک و لوازم مراقبت وحفاظتی بیش از پیش افزایش یافته اما هنوز برخی از آمد و شدهای غیر ضروری در سطح شیراز و برخی از شهرستان های آلوده به ویروس کرونا به چشم می اید.

 بنا بر آخرین مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان فارس ف محدودیت ها و مرزبندی های کرونا شامل لغو تمامی تجمعات در سراسر استان، لغو مجالس ختم و عروسی در تالارها، سالن‌ها و منازل، تعطیلی تمامی کتابخانه‌ها، بوستان‌ها و پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، ارائه خدمات رستوران‌های و فست‌فودها فقط به‌صورت بیرون‌بر و همچنین تعطیلی مترو و اتوبوس در کلانشهر شیراز  است.

  با بازبینی مرزبندی ها و محدودیت‌ها، فرمانداران استان فارس موظف شده اند با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و سایر ادارات و نهادها بر اعمال شیوه‌نامه‌های بهداشتی نظارت کنند؛ همچنین برگزاری هرگونه مراسم در شهرستان‌های قرمز استان مطلقا ممنوع است؛ همچنین بازرسی و نظارت بر اماکن، مراکز تجمع، ادارات، واحدهای صنفی صنعتی و خدماتی تولیدی و عمرانی تشدید شود و با متخلفان بنابر دستورالعمل جدید کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا و با اختیاراتی که به بازرسان دانشگاه‌های علوم پزشکی داده شده است، برخورد خواهد شد.

اعضای ستاد مدیریت بیماری کرونا  دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز سه شنبه تمامی اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا و درمان  در استان فارس و بیمارانی که از سایر استان های همجوار به بیمارستان ها و مراکز درمانی فارس مراجعه می کنند را بررسی و در موارد مختلف تصمیم گیری کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست بر اهمیت فعالیت کمیته علمی این ستاد برای بررسی و تحلیل موارد مختلف مربوط به بیماری کرونا  با توجه به روند شیوع آن در استان تاکید کرد.

 مهرزاد لطفی  با اشاره به وضعیت قرمز استان فارس و تعامل و مشارکت مناسب مسوولان استانی در زمینه مقابله با کرونا و همراهی با مجموعه سلامت استان، کمترین آمار مرگ و میر کرونا  در فارس نسبت به میانگین کشوری را حاصل تلاش شبانه روزی تمام مجموعه بهداشت و درمان استان برشمرد.

وی همچنین بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم و استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی در جامعه تاکید و رعایت این موارد را مهمترین راهکارهای مقابله با کروناویروس عنوان کرد. 

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست گزارشی از اقدامات واحدهای تابعه دانشگاه و کمیته های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا  به رییس دانشگاه ارایه دادند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم ضمن ابراز نگرانی از افزایش شمار مبتلایان جان باخته در استان  در ۲۴ ساعت گذشته که عدد بالایی محسوب می شود و بیشترین تعداد فوتی در ۲۴ ساعت در طول دوران شیوع کرونا نیز بوده است، اعلام کرد: استان فارس همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد،با اعمال محدودیت ها و همکاری مردم در رعایت  شیوه نامه های بهداشتی، تاثیرگذاری بر روی کاهش موارد ابتلا آغاز شده است.

عبدالرسول  همتی ضمن تبیین دوباره نقش استفاده حداکثری از ماسک در کاهش ۶۰ درصدی موارد ابتلا و کاهش ۷۰ درصدی موارد مرگ و میر، گفت: با تقدیر از افرادی که تا امروز با مجموعه سلامت استان همکاری داشته اند، از عموم مردم می خواهیم این همکاری را ادامه دهند و افرادی که تاکنون موفق به رعایت و اجرای شیوه نامه های بهداشتی نشده اند، با حساسیت و دقت بیشتر مشارکت بیشتری با مدافعان سلامت داشته باشند تا در روزهای آینده شاهد کاهش موارد بستری و مرگ در بیمارستان ها باشیم.

از دیروز تا امروز ۷ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۶۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا  در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران   در کشور به ۲۹۶ هزار و ۲۷۳ نفر رسید  متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۵ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۱۴۷ نفر رسیده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۲۷۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان