//
کدخبر: ۲۷۲۷۲۳ //
مسئول حفاظت آزمونهای سراسری استان کرمانشاه عنوان کرد؛

سلامت داوطلبین و سلامت آزمون های سراسری مهمترین دغدغه ماست/استفاده از تمام ظرفیت های استان برای برگزاری بی حاشیه آزمون ها/ تشریح دستور العمل های بهداشتی در آزمون های سراسری

مسئول حفاظت آزمونهای سراسری استان کرمانشاه گفت: سلامت داوطلبین و سلامت آزمون های سراسری مهمترین دغدغه ماست و متولیان آزمون در دانشگاههای استان تلاششان این است که آزمون‌ها در نهایت سلامت و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و کمترین حاشیه برگزار شود .

سلامت داوطلبین و سلامت آزمون های سراسری مهمترین دغدغه ماست/استفاده از تمام ظرفیت های استان برای برگزاری بی حاشیه آزمون ها/ تشریح دستور العمل های  بهداشتی در آزمون های سراسری
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مسئول حفاظت آزمونهای سراسری استان کرمانشاه به مناسبت برگزاری آزمون‌های سراسری مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری، با محوریت تبیین روند برگزاری در شرایط کرونا بر اساس پروتکل‌های بهداشتی و تدابیر حفاظتی با اصحاب رسانه در دانشگاه رازی برگزار شد.

دکتر سجاد دادفر مسئول حفاظت آزمون سراسری استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آزمون دکتری در استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور در تاریخ ؛ پنجشنبه ۹ مرداد ماه ۹۹ و در ۱۵ حوزه امتحانی ( ۸ حوزه دانشگاه رازی، ۲ حوزه دانشگاه صنعتی و ۵ حوزه دانشگاه آزاد) با ۵۳۳۲ داوطلب (۲۱۳۰ زن و ۳۲۰۲ مرد ) برگزار می شود.

وی افزود: در تاریخ ۱۶ ،۱۷ و ۱۸ مرداد ماه ۹۹ هم   آزمون ارشد را پیش رو داریم که علاوه بر شهر کرمانشاه در شهرستان اسلام آباد هم حوزه امتحانی خواهیم داشت.

  دکتر رادفر بیان داشت : در آزمون مقطع ارشد ۱۸ هزارو ۷۱۳ داوطلب شرکت می‌کنند که از این تعداد ۹هزار و ۲۴۷ داوطلب زن و ۹ هزار و ۴۶۶ داوطلب مرد هستند.

مسئول حفاظت آزمون های سراسری استان تصریح کرد: آزمون سراسری که مهمترین آزمون بر اساس ابلاغیه در سازمان سنجش است که بر خلاف سالهای قبل به مدت چهار روز در روزهای چهارشنبه ۲۹ مرداد ، پنجشنبه۳۰ مرداد ، جمعه ۳۱ مرداد، و شنبه یکم شهریور ماه برگزار می‌شود.

ایشان برگزاری آزمون های پیش رو را بزرگترین رخدادهای ملی بعد از شیوع کرونا دانست و گفت : با توجه به حساسیت‌ آزمون های پیش رو و با توجه به نگرانی و دغدغه های خانواده‌ها طبیعتاً باید فضایی ایجاد شود که منشاء نگرانی  در جامعه نباشد و در باب دستورالعمل های بهداشتی و انتقال اطمینان ، متولیان آزمون در دانشگاه های رازی، آزاد و صنعتی تمام تلاششان این است که این آزمون‌ها در نهایت سلامت و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و کمترین حاشیه برگزار شود .

photo_2020-07-28_13-43-32

رادفر بیان داشت : جلسات متعددی در کمیته انتظامی و امنیتی، ستاد کرونا و شورای تامین و.. در سطح استان برگزار شده و برای حفظ سلامت داوطلبین و سلامت آزمون هم فکری هایی صورت گرفته که از تمام ظرفیت های استان و دستگاه‌های اجرایی استفاده شود.

مسئول حفاظت آزمون های سراسری استان در ادامه اقدامات صورت گرفته در این زمینه را؛ ۱- افزایش تعداد حوزه های آزمون  ۲- رعایت فاصله گذاری اجتماعی بین صندلی داوطلبین بر اساس استاندارد ۳- تهیه دستورالعمل های بهداشتی در مورد داوطلبان و اعضای شبکه ملی برگزاری (عواملی که در آزمون آزمون نقش دارند) ۴- توجیه عوامل اجرایی به صورت مجازی و حضوری نسبت به رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی ۵- استقرار تیم فوریتهای پزشکی در محل برگزاری آزمون ها، ۶- استفاده از عوامل اجرایی دارای سلامت کامل، ۷- هماهنگی با جمعیت هلال احمر در حوزه های امتحانی و ایجاد ایستگاه سلامت ۸- گندزدایی و ضدعفونی تمام حوزه‌های آزمون با نظارت دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی در قبل و بعد از برگزاری هر آزمون برای استفاده گروه های بعدی عنوان کرد و گفت:

تمهیداتی نیز درمورد بازرسی های بدنی در نظر گرفته شده است و سعی داریم از گیت های دستی برای این بازرسی ها استفاده کنیم که امیدواریم بتوانیم این گیت ها را به اندازه نیاز آماده کنیم و متولیان تطبیق عکس در آزمون نیز  مجهز به گان، شیلد ، دستکش و ماسک خواهند بود.

 دادفر زمان برگزاری آزمون سراسری را ۸ صبح روزهای اعلام شده عنوان کرد و گفت: از ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح درب کلیه حوزه‌هابه روی داوطلبین باز خواهد بود و از داوطلبان تقاضا داریم زمان خود را تنظیم کنند که ساعت ورود آنها منتهی به دقایق آخر نشود.

وی همچنین به داوطلبان توصیه کرد: مندرجات برگ راهنمای شرکت در آزمون را حتماً مطالعه کنند تا با شناسایی حوزه امتحانی در زمان حرکت دچار مشکل نشوند.

ایشان همچنین تاکید کرد: با توجه به شرایط کرونا  داوطلبان از آوردن هرگونه وسایل اضافی و گوشی تلفن همراه به محل آزمون خودداری نمایند و حتما برای ورود به سالن آزمون از ماسک های سه لایه معمولی استفاده نمایند و همکاری لازم را با همکاران ما داشته باشند.

 این مقام مسئول افزود: با دستگاه‌های امنیتی و انتظامی هم در کنترل امنیت داخل و خارج از حوزه های امتحانی هماهنگی لازم صورت گرفته   تمام تلاش سازمان سنجش این است که با کمترین حاشیه این آزمون برگزار شود.

مسئول حفاظت آزمون های سراسری استان در ادامه گفت: هر ساله شاهد افزایش تخلفات در کشور هستیم همچنین شیوه های اینگونه تخلفات و تقلب ها تغییر کرده و متقلبین از تجهیزات فوق العاده گران قیمت و میکرو استفاده می‌کنند ولی همه تلاش خود را می کنیم که از اینگونه تخلفات جلوگیری کنیم و با آن برخورد خواهیم کرد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۲۷۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان