//
کدخبر: ۲۷۰۹۸۱ //

بانوی ۱۰۵ ساله فریدونشهری مچ کرونا را خواباند

بمانی چراغی یکی از مسن‌ترین فرد مبتلا شده به ویروس کرونا در ایران است که در آستانه ۱۰۵ سالگی توانست این ویروس منحوس را شکست دهد.

بانوی 105 ساله فریدونشهری مچ کرونا را خواباند
به گزارش فرتاک نیوز،

بمانی چراغی یکی از مسن‌ترین فرد مبتلا شده به ویروس کرونا در ایران است که در آستانه ۱۰۵ سالگی توانست این ویروس منحوس را شکست دهد.

مهدی ابن‌النصیر از بهبودی بانویی که در آستانه ۱۰۵ سالگی قرار دارد و به علت بیماری کرونا در بیمارستان شهید رجایی داران بستری بود، خبر داد و اظهار داشت:  بانوی مسن متولد ۱۷ مرداد سال ۱۲۹۵ شمسی اهل روستای تهلکی فریدونشهر، بد حال با PCR مثبت که به بیماری کرونا دچار شده بود، پس از طی مراحل درمانی با شکست کرونا و با حال عمومی مناسب از بیمارستان مرخص شد.

مدیر بیمارستان شهیدرجایی داران افزود: هوای پاک و پر از اکسیژن و تغذیه مناسب محل زندگی دلیل شده که این بانو در این سن دارای جسمی سالم باشد و به این دلیل توانست با این بیماری مبارزه کند.
 
وی ادامه داد: این بیمار به دنبال علائمی نظیر بی‌اشتهایی، سردرد و سرفه به مدت دو روز در بیمارستان چادگان بستری بوده و سپس جهت ادامه روند درمان و تشخیص نهایی بیماری به بیمارستان داران مراجعه کرد که با تشخیص قطعی کرونا در بخش ویژه بیماری‌های حاد تنفسی کوید ۱۹ بیمارستان شهید رجایی داران بستری شد و با تلاش و زحمات پرسنل این بیمارستان توانست این بیماری را شکست دهد. 

ابن‌النصیر با هشدار به مردم و مسافران به نقاط خوش آب و هوا، گفت: مردم باید از معاشرت با افراد مسن بپرهیزند و از معاشرت و مسافرت‌های خود بکاهند؛ چرا که اگر اتفاق ناگواری رخ دهد دیگر قابل جبران نیست.

مهدی علیمحمدی، نوه بانو بمانی چراغی، مادر بزرگ ۱۰۵ ساله از روستای تهلگی فریدون‌شهر درباره سبک زندگی این بانو اظهار داشت:  مادربزرگ من همواره زندگی روستایی و ساده و بی‌آلایشی داشته و از نعمت آب و هوای پاک و مواد غذایی طبیعی و سالم بهره برده است. 

وی ادامه داد: مادر بزرگم اهل روستای تهلگی در گذر زندگی با توجه به فوت همسر و مشکلاتِ سخت زندگی هیچگاه بیمار نشده و زندگی سراسر پر نشاطی را تجربه کرده است.

به گزارش فارس، بمانی چراغی بانویی است که این روزها بی‌اشتهایی ناشی از کرونا او را آزار می‌دهد، با خواندن نماز و برقراری ارتباط معنوی با خدا، آرامش و سلامتی را برای خود و کادر درمانی بیمارستان داران طلب می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۰۹۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان