//
کدخبر: ۲۶۹۹۲۱ //

مشاهده و تصویربرداری از مار افعی دم عنکبوتی در گیلانغرب

یک حلقه مار افعی دم عنکبوتی در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع زله زرد گیلانغرب توسط کارشناسان محیط زیست مشاهده و تصویربرداری شد.

مشاهده و تصویربرداری از مار افعی دم عنکبوتی در گیلانغرب
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه سیامک اسماعیلی کارشناس محیط زیست اداره کل با اعلام این خبر گفت: در پی پایش مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان یک حلقه مار افعی دم عنکبوتی در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع زله زرد گیلانغرب مشاهده و تصویربرداری شد.

وی گفت:  این گونه نادر از خانواده افعی ها قبلاً  در گیلانغرب نیز مشاهده شده است که نشان از پراکنش این گونه کمیاب از افعی ها در حوزه شهرستان گیلانغرب می باشد.

اسماعیلی در رابطه با خصوصیات مار دم عنکبوتی بیان کرد: این نوع مارها ماری نسبتاً متوسط از خانواده های افعی است و مشخصه اصلی این مار که باعث شهرت وی گردیده مربوط به انتهای دم این خزنده است که به شکل رتیل یا عنکبوت می باشد.

این کارشناس محیط زیست شیوه تغذیه مار دم عنکبوتی را منحصر بفرد توصیف کرد و گفت: ساختار دم این موجود بسیارشگفت انگیز است و این مار از طریق حرکات دم خود اقدام به جلب، فریب و سپس شکار طعمه می نماید.

وی افزود: این افعی وقتی قصد شکار طعمه مورد نظر خود را داشته باشد برای این منظور دم عنکبوت مانند خود را به شکلی حرکت می دهد که در نظر طعمه یک عنکبوت یا رتیل در حال حرکت را تداعی می کند و هنگامی که طعمه برای شکار عنکبوت مورد نظر حمله ور می شود با افعی دم عنکبوتی مواجه شده و صید می گردد.

لازم به ذکر است افعی دم عنکبوتی اولین بار در استان ایلام توسط آقا و خانم اسمیت مشاهده و دومین نمونه این افعی در سال 2006 در جاده قصرشیرین – گیلانغرب در استان کرمانشاه کشف و شناسایی شد. این گونه از افعی ها اندمیک و زیستگاه آنان تاکنون فقط در شهرستان گیلانغرب و بخشی از استان ایلام ثبت شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۹۹۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان