//
کدخبر: ۲۶۹۲۵۱ //

کرمانشاه وارد منطقه قرمز مصرف برق شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کرمانشاه وارد منطقه قرمز مصرف برق شده، گفت: اگر مشترکین همکاری نکنند، خاموشی برنامه‌ریزی شده خواهیم داشت.

کرمانشاه وارد منطقه قرمز مصرف برق شد
به گزارش فرتاک نیوز،

امیدعلی مرآتی با اعلام اینکه مصرف برق در کرمانشاه از سهمیه‌ای که برای استان در نظر گرفته شده بود بالاتر رفته، افزود: وارد منطقه قرمز مصرف برق شده ایم و اگر مشترکین همکاری نکنند، امکان خاموشی برنامه‌ریزی شده وجود دارد.

وی از افزایش حدود 9 درصدی مصرف برق در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: از اول فصل فصل گرما تاکنون رکورد مصرف 720 مگاوات را در پیک شب داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه تنها راهکار برای جلوگیری از خاموشی را همکاری مشترکین خصوصا در بخش تجاری و خانگی دانست و عنوان کرد: با چند راهکار ساده می‌توان از اعمال خاموشی جلوگیری کرد.

مرآتی قراردادن کولرآبی بر روی دور کند، تنظیم دمای کولر گازی روی 25 درجه سانتی‌گراد، خاموش کردن حتی یک لامپ اضافه 100 وات و عدم استفاده از وسایل برقی پر مصرف را از جمله راهکارهای مدیریت مصرف برق در ساعات پیک مصرف دانست.

وی با اشاره به وجود 780 هزار مشترک برق در استان کرمانشاه، یادآور شد: اگر هر مشترک فقط یک لامپ کوچک را خاموش کند، حجم زیادی مدیریت مصرف خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق کرمانشاه با اشاره به مدیریت مصرفی که اکنون به میزان 70 تا 80 مگاوات در استان در حال انجام است، افزود: در این زمینه تعامل خوبی با 4500 مشترک بخش صنایع و کشاورزی داشتیم.

مرآتی خاطرنشان کرد: برای کشاورزانی که از ساعت 13 تا 17 مصرف برق نداشته باشند، مصرف در سایر 20 ساعت شبانه روز رایگان خواهد بود.

وی همچنین از تعامل با 70 جایگاه CNG استان برای مدیریت مصرف خصوصا در ساعت 13 تا 17 خبر داد و اظهار کرد: به ادارات پرمصرف هم هشدار دادیم که موتور دیزل‌های خود را پای کار بیاورند، وگرنه برق آنها قطع خواهد شد.

وی ادامه داد: حتی برای تغییر ساعت کاری ادارات نیز نامه‌ای به استاندار دادیم که مورد موافقت وزارت کشور قرار نگرفت.

مرآتی با بیان اینکه تا کنون با مدیریت مصرف خاموشی برنامه‌ریزی شده در کرمانشاه اعمال نشده، افزود: ادامه این روند نیازمند همکاری مشترکین است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۹۲۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان