//
کدخبر: ۲۶۸۹۱۸ //

مصرف برق در کرمانشاه از میزان سهمیه استانی بیشتر شده‌ است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: مصرف برق در استان خیلی بیشتر از میزان سهمیه تعیین شده آن است و مشترکان اگر مصرف برق را مدیریت نکنند در روزهای آینده ممکن است باقطعی برق در زمان پیک مصرف مواجهه شویم.

مصرف برق در کرمانشاه از میزان سهمیه استانی بیشتر شده‌ است
به گزارش فرتاک نیوز،

 امیدعلی مرآتی سهمیه مصرف برق استان را ۷۰۰ مگاوات اعلام کرد و افزود: مصرف برق استان در زمان پیک (ساعت ۱۳ تا ۱۷) از ۷۰۰ مگاوات خیلی بیشتر مصرف می شود و اگر مشترکان رعایت و مصرف خود را مدیریت نکنند، مطمئنا باقطعی برق مواجهه خواهیم شد.

وی در ادامه توضیح داد: شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه در راستای مدیریت مصرف و جلوگیری از قطعی برق در استان؛ با چهار هزار و ۵۰۰ مشترک بخش کشاورزی برای خاموشی چاه های برق، واحدهای صنعتی، ارگان ها و ادارات تفاهم نامه امضاء کرده که در زمان پیک مصرف برق کار را تعطیل کنند و در عوض در بقیه ساعات برق رایگان دریافت نمایند.

مرآتی اضافه کرد: مصرف برق در کشور به صورت یک شبکه سراسری، به هم پیوسته و متصل است و چون برق قابلیت ذخیره سازی ندارد بنابراین هرلحظه میزان مصرف از تولید برق بیشتر شود منجر به قطعی و خاموشی خواهد شد و این باعث سیاست های مدیریتی و محدودیتی در مصرف برق می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا که چرا امسال با شروع فصل تابستان تغییر ساعات کاری ادارات مانند سال گذشته اعمال نشده؟ گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان و استانداری این پیشنهاد را به وزارت کشور ارسال دادند اما مورد موافقت وزارت کشور قرار نگرفت.

منبع خبر:ایرنا

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۸۹۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان