//
کدخبر: ۲۶۸۲۸۷ //

شیوع کرونا هشت شهرستان گلستان را به وضعیت قرمز رساند

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: موج دوم بیماری کرونا ناشی از گسترش ویروس در این استان، تعداد شهرستان‌های وضعیت قرمز را به هشت مورد افزایش داد.

شیوع کرونا هشت شهرستان گلستان را به وضعیت قرمز رساند
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر عبدالرضا فاضل امروز چهارشنبه اظهار داشت: به غیر از شهرستانهای کردکوی، بندرگز، رامیان، آزادشهر، گرگان و علی‌آبادکتول که در وضعیت زرد هستند؛ دیگر مناطق استان گلستان شرایط قرمز و خطرناکی از نظر شیوع کرونا دارند.

استان گلستان ۱۴ شهرستان و حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان داشت: در شهرستانهای با وضعیت زرد هم شرایط پایدار نیست و در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی آنها هم به مرز خطر و قرمز خواهند رسید.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گلستان؛ دکتر فاضل اظهار داشت: شهرستان مینودشت در شرق استان از جمله شهرهای زرد بود که امروز و با حساس شدن شرایط بهداشتی در وضعیت قرمز قرار گرفت.

وی با بیان اینکه باید محدودیت‌های بیشتری بویژه در شرق گلستان وضع و اجرایی شود، گفت: اکنون ۵۴۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که بیشترین آنها در شرق استان بویژه گنبدکاووس تحت درمان قرار دارند.

وی با تاکید بر پر بودن ظرفیت تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گنبدکاووس تصریح کرد: ظرفیت تخت‌های بستری برای بیماران کرونایی شهرستان آق‌قلا هم در حال تکمیل شدن است.

دکتر فاضل ابراز نگرانی کرد: افزایش مبتلایان و شدت بیماری در افراد واگیر بدون شک کار کادر پزشکی گلستان را سخت و طاقت‌فرسا خواهد کرد بویژه آنکه طی چند ماه اخیر بطور مستمر و شبانه روزی درگیر موضوع بوده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با درخواست از مردم برای رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: یکی از دلایل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان برگزاری مراسم‌های عمومی نظیر عروسی و عزاداری است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۸۲۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان