//
کدخبر: ۲۶۸۲۵۴ //
معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه :

گردشگری یکی از اولویت های سرمایه گذاری کرمانشاه است/ میراث فرهنگی باید برنامه اقتصادی توسعه محور داشته باشد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: میراث فرهنگی باید برنامه اقتصادی توسعه محور داشته باشد.

گردشگری یکی از اولویت های سرمایه گذاری کرمانشاه است/ میراث فرهنگی باید برنامه اقتصادی توسعه محور داشته باشد
به گزارش فرتاک نیوز،

هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در جلسه مشترک با مدیرکل و معاونین اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم شناساندن بیشتر ظرفیت‌های گردشگری کرمانشاه در جهت توسعه توریسم اظهار داشت: به لحاظ دیدگاه شخصی خودم هنوز یک روز پیش نیامده که به توسعه کرمانشاه و چگونگی استفاده از این همه ظرفیت توسعه در این استان فکر نکنم بنابراین توسعه کرمانشاه جدای از وظیفه اداری باید دغدغه شخصی هر مدیری هم باشد.

‎وی افزود: میراث فرهنگی از جمله اداراتی است که باید هم نگاه راهبردی به توسعه داشته باشد و هم نگاه عملیاتی و از این رو کار در این سازمان بسیار مهم و حساس است.

معاون استاندار افزود: انتظار ما از تیم جدیدی که در میراث فرهنگی شکل گرفته اینست که نگاهشان به استان، توسعه‌ای باشد و به دنبال ایجاد مانع در برابر طرح‌های مرتبط با گردشگی و صنایع دستی نباشند و درک بیشتری از مسائل و مشکلات استان داشته باشند.

حاتمی ایجاد اشتغال در استان را مهمترین وظیفه مسئولین دانست و بیان داشت: اداره میراث فرهنگی باید برنامه اقتصادی داشته باشد و پروژه‌ها و طرح‌های آن باید سطح بندی شوند تا از تمام ظرفیت‌های استان بخصوص استاندار محترم در جهت رفع مشکلاتی که خارج از توان استان است استفاده شود.

‎معاون استاندار گفت: مهمترین انتظارات کلانی که از اداره کل میراث داریم اجرای کریدور گردشگری بیستون به طاق بستان و پیگیری ثبت جهانی طاق بستان، تکیه معاون، اورامانات، مجموعه ساسانی قصرشیرین و سرپل‌ذهاب و آناهیتا است که در صف انتظار ثبت جهانی یونسکو هستند و اگر بتوانیم یک ثبت حهانی دیگر داشته باشیم تاثیر بسیار زیادی بر توسعه گردشگری و اقتصاد استان خواهد داشت.

‎وی در پایان خوستار تدوین اولویت بندی سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۸۲۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان