//
کدخبر: ۲۶۸۲۴۷ //

بوزین و مرخیل همچنان در آتش می سوزد

علیرغم تلاش شبانه روزی پرسنل محیط زیست استان، متأسفانه شعله های آتش همچنان در منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل فعال و در حال پیشروی است.

بوزین و مرخیل همچنان در آتش می سوزد
به گزارش فرتاک نیوز،

و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، در هفتمین روز از آتش سوزی منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل، شعله های آتش همچنان در حال پیشروی است.

فریدون یاوری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در این خصوص گفت: از همان روزهای نخستین آتش سوزی در منطقه، کلیه همکاران محیط زیست استان در حالت آماده باش قرار گرفتند.

وی افزود: اکیپ های مختلف همکاران در سطح استان هر روز جهت اطفاء حریق به منطقه اعزام می شوند و علیرغم تلاش شبانه روزی و چندین مورد اطفاء به دلیل صعب العبور بودن منطقه هنوز موفق به مهار کامل آتش نشده ایم.

یاوری گفت: شیب تند، صعب العبور بودن، وزش باد، پوشش انبوه گیاهی منطقه، غلتیدن کنده های مشتعل بر روی شیب ها و ... از عواملی است که تاکنون باعث گسترش شعله های آتش در منطقه و جلوگیری از مهار کامل آن شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در ادامه افزود: بر اساس آخرین برآورد تقریبی تاکنون بیش از 1400 هکتار از عرصه های طبیعی منطقه طعمه حریق شده و کماکان تلاش برای مهار آتش توسط محیط بانان و کارشناسان از سراسر استان بصورت شبانه روزی همچنان ادامه دارد.

وی افزود: استفاده از تمام امکانات موجود از جمله ایجاد آتش بر با دستگاه لودر، دستگاه دمنده، آتش کوب و ... برای کنترل آتش همچنان ادامه دارد و مهار این آتش سوزی گسترده امکانات بیشتری را می طلبد.

یاوری در پایان افزود: علیرغم خستگی مفرط همکاران محیط زیست استان، همچنان تلاش ها برای اطفاء حریق منطقه ادامه دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۸۲۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان