//
کدخبر: ۲۶۷۹۰۳ //

سه نفر از اهالی اورامانات در جریان مهار آتش سوزی منطقه حفاظت شده بوزین مرخیل پاوه جان خود را از دست دادند

با گسیل نیروهای مردمی و دستگاه های اجرایی و تلاش شبانه روزی پس از سه روز ، آتش سوزی در منطقه حفاظت شده بوزین مرخیل پاوه مهارشد؛ اما علیرغم مهار آتش و عملیات‌های مراقبتی در چهارمین روز آتش شعله ورشد و سه نفر از اهالی اورامانات در حین مهار آتش سوزی جان خود را از دست دادند.

سه نفر از اهالی اورامانات در جریان مهار آتش سوزی منطقه حفاظت شده بوزین مرخیل پاوه جان خود را از دست دادند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه ، یاوری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه  اعلام این خبر گفت: آتش سوزی منطقه  حفاظت شده  بوزین مرخیل پاوه که از پنجم تیر ماه شروع شد پس از سه روز، با تلاش نیروهای  مردمی، و دستگاه های اجرایی مهار شد اما در هشتم تیر ماه، آتش  بار دیگر در این منطقه شلعه ورشد و سه نفر از اهالی اورامانات در حین مهار آتش جان خود را از دست دادند.

فریدون یاوری  درخصوص  تداوم آتش سوزی در منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل پاوه گفت: بدلیل شیب بسیار تند ، کوهستانی ، صعب العبور و مرزی بودن منطقه، غلتیدن و ریزش ِکنده های سوخته شده درختان روی شیب تند این مناطق باعث سرایت و گسترش آتش به مناطق اطراف می‌شد.

مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه  در رابطه با تلاش های صورت گرفته برای مهار  این آتش سوزی  وسیع ، گفت: با وجود شرایط  بسیار سخت منطقه ، ادارات منابع طبیعی ،محیط زیست و فرمانداری، فعالین محیط زیست و انجمن زیست محیطی فعال و پرتلاش ژیوای پاوه، بخشداری باینگان و سایر دوستداران طبیعت به محل آتش سوزی عزیمت و با همت نیروهای بومی و ساکنین منطقه اقدام به عملیات اطفای حریق گردید و تا روز دوم چندینَ مورد حریق صورت گرفته مهار و در سومین روز آتش سوزی  پایان یافت اما در چهارمین  روز علاوه بر نابودی بخشی از جنگل های  منطقه، متاسفانه جان سه نفر از اهالی اورامانات را هم گرفت‌.

وی افزود: عصر یکشنبه هشتم تیرماه در جریان مهار آتش، سه نفر از نیرو‌های جوان مردمی اورامانات به نام‌های مختار خندانی ، بلال امینی و یاسین کریمی با عروج شهادت گونه جان خود را از دست دادند.

لازم به ذکر است که  یک ماه  پیش نیز آتش سوزی مشابهی در این منطقه  رخ داد که علاوه بر سوختن ۳۷۰ هکتار  از عرصه های  طبیعی در آتش، پاسدار احسان عزیزی  از نیروهای جان برکف تیپ تکاور انصارالرسول(ص) در عملیات مهار و کنترل آتش سوزی  دچار سوختگی شد و برای حفاظت  از طبیعت و  محیط زیست جان خود را نثار  و به درجه رفیع شهادت رسید.

منطقه حفاظت شده بوزین مرخیل پاوه با ۲۵۰۰۰ هکتار وسعت زیستگاه گونه های متنوع گیاهی و جانوری از جمله  شوکا، پلنگ  ،کل وبز و... می باشد که در مرز با کشور عراق و حاشیه رودخانه سیروان  واقع شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۷۹۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان