//
کدخبر: ۲۶۸۲۳۷ //
معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صمت استان کرمانشاه:

شناسایی بیش از ۸۰ میلیارد ریال تخلفات اقتصادی طی یک هفته/گزارش مردمی ۲۰۷ تخلف اقتصادی از طریق سامانه ۱۲۴ طی یک هفته

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از شناسایی ۸۰ میلیارد و۵۷۵ میلیون و۴۶۰ هزارو ۹۳۷ ریال تخلف اقتصادی طی یک هفته گذشته خبر داد

شناسایی بیش از ۸۰ میلیارد ریال تخلفات اقتصادی طی یک هفته/گزارش مردمی ۲۰۷ تخلف اقتصادی از طریق سامانه ۱۲۴ طی یک هفته
به گزارش فرتاک نیوز،

مسعود بیگلری؛ معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت ؛ عملکرد هفته منتهی به‌روز دوشنبه؛ نهم تیرماه سال ۹۹ را تشریح کرد.

 بیگلری گفت: هدف و برنامه ما در بازرسی، بر حمایت از مصرف‌کننده متمرکز است و در عین‌ حال، عملاً در خدمت توزیع‌کننده و فروشنده هم هستیم و تلاش می‌کنیم با آموزش‌های لازم، یادآوری قوانین نظام صنفی، هشدارها و تذکرها و راهنمایی‌های مستمر، بازار را در مسیر سلامت نگه‌داریم و به این وسیله؛ هم به سود فروشنده و هم در جهت تأمین منافع مصرف‌کننده عمل کنیم.

 معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان با اشاره به شرایط بروز کرونا و آسیب دیدن کسب‌وکارها، توجه بیش‌ از پیش به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و ایجاد تمهیدات لازم برای مقابله با ویروس کرونا، تأکید کرد که این معاونت بنا به وظیفه ذاتی خود در این شرایط دشوار؛ با هرگونه تخلف در سطح بازار، برخورد قاطع قانونی به عمل خواهد آورد.

 وی همچنین ضمن اشاره به شناسایی ۸۰ میلیارد و ۵۷۵ میلیون و۴۶۰ هزار و ۹۳۷ ریال تخلفات اقتصادی، افزود: طی هفته منتهی به نهم تیرماه سال جاری، بازرسان ما ۱۲۵۰ مورد بازرسی را انجام داده و ۲۰۹ فقره پرونده برای متخلفان اقتصادی تشکیل و آن‌ها را به تعزیرات حکومتی معرفی کرده‌اند.

 وی خاطرنشان ساخت طی همین مدت ۲۰۷ گزارش مردمی در خصوص انواع تخلفات اقتصادی، از طریق سامانه ۱۲۴ به ما ارسال‌شده و همه موارد را بررسی و درباره آن‌ها اقدامات مقتضی انجام داده‌ایم.

 بیگلری بیش‌ترین گزارش‌ها را مربوط به چگونگی عرضه و نرخ عرضه مرغ، خدمات ام.دی.اف، فروش لاستیک، لوازم‌خانگی، لبنیات، حبوبات و برنج پاکستانی دانست و گفت: تخلفات شناسایی‌شده بر گران‌فروشی، احتکار، وارد آوردن ضرر و زیان به اشخاص، عرضه خارج از شبکه، عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و تقلب، متمرکز بوده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۸۲۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان