//
کدخبر: ۲۶۷۹۳۳ //

افت اکسیژن خون نشانه ابتلا به کرونا در ۶۰ درصد مبتلایان کشور

مسؤول کمیته بهداشتی کارگروه تخصصی مبارزه با کووید ۱۹ بسیج اساتید استان اصفهان گفت: تب شاخصه بیماری در چین بوده ولی در ایران تب در محدوده پایین قرار می گیرد و الزاما افرادی که کووید۱۹ می‌گیرند در ایران تب درگیرشان نمی‌کند و نکته مهم این است که در ایران چیزی که اهمیت پییدا می کند در ۶۰ درصد موارد افت اکسیژن خون است.

افت اکسیژن خون نشانه ابتلا به کرونا در ۶۰ درصد مبتلایان کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی بسیج اساتید استان اصفهان، حمیدرضا خدایی، اظهار داشت: تب شاخصه بیماری کرونا در چین بوده و الزاما افرادی که کووید۱۹ می‌گیرند در ایران تب درگیرشان نمی‌کند؛ بلکه در ۶۰ درصد موارد افت اکسیژن خون مهمترین علامت است.

مسؤول کمیته بهداشتی کارگروه تخصصی مبارزه با کووید ۱۹ بسیج اساتید استان اصفهان در چهارمین نشست این کارگروه تخصصی افزود: طبق گزارش مسوولان وزارت بهداشت، در ایران در هر۱۳ دقیقه یک نفر در ایران بر اثر کرونا فوت می‌کند هر ۳۳ ثانیه یک نفر این بیماری را می‌گیرد، همچنین هر فرد ناقل که فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی را رعایت نکند بین ۴۰۶ تا ۴۳۰ نفر را می‌تواند آلوده کند در حالی که اگر این فرد فاصله ‌ذاری اجتماعی را رعایت کند در یک ماه فقط دو نفر را می‌تواند آلوده کند.

وی با اشاره به این که در سطح جهان آمار مبتلایان به کووید 19 در مرز 10 میلیون نفر است گفت: چیزی که در مورد استان اصفهان وجود دارد این است که کاشان و گلپایگان از مرز هشدار عبور کرده و وارد مرحله نارنجی شده است، چند شهر استان هم وضعیت سفید دارد و  یکسری شهرها مثل اصفهان در محدوده زرد است.

خدایی با اشاره به رشدی جهشی در آمار بستری شدن، اظهار کرد: طبق گزارش مسؤولان ظرفیت تخت‌ها در دو بیمارستان خاص کرونا در اصفهان تکمیل شده است.

مسؤول کمیته بهداشتی کارگروه تخصصی مبارزه با کووید ۱۹ بسیج اساتید استان اصفهان با بیان این که نکته ای مهم در صحبت‌های مقام معظم رهبری مبحث مطالبه‌گری بود، تاکید کرد: این موضوع باید بصورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: مقایسه سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری با سخنرانی‌های قبلی حاکی از تاکید ویژه در سه حوزه مدیریت، اجتماعی و اخلاق است و در بحث فلسفه مدیریت بحث غرب را اشاره کردند.

خدایی با اشاره به آمار کشورهایی مثل امریکا بیان کرد: نکته ای که در سخنان اخیر مقام معظم رهبری مشهود بود اشاره موفقیت‌های خیلی زیادی که به دست آوردیم، اما ناهماهنگی‌ها و عادی‌سازی غیرعادی باعث شد که وضعیت نامطلوبی داشته باشیم.

مسؤول کمیته بهداشتی کارگروه تخصصی مبارزه با کووید ۱۹ بسیج اساتید استان اصفهان با اشاره به این که با تلاش شرکت‌های دانش بنیان دستاوردهای خیلی خوبی حاصل شده، اظهار کرد: این فعالیت‌ها در رابطه با دارو و واکسن و مباحث فناورانه بوده است.

وی تصریج کرد: اما هیچ شرکت یا دانشگاهی برای یک نقشه راه سیاست‌گذاری مدون با استفاده از مستندات بومی شیوع کرونا  خاص ایران ورود نداشته است.

خدایی با بیان این که بعنوان مثال مهمترین علامت این بیماری تب است، گفت: تب شاخصه بیماری در چین بوده ولی در ایران تب در محدوده پایین قرار می گیرد و الزاما افرادی که کووید۱۹ می‌گیرند در ایران تب درگیرشان نمی‌کند و نکته مهم این است که در ایران چیزی که اهمیت پییدا می کند در ۶۰ درصد موارد افت اکسیژن خون است، اما در ایران می‌بینیم برای ورود به سازمان‌ها، ادارات و دانشگاه‌ها و غیره تنها تب اندازه‌گیری می‌شود.

 مسؤول کمیته بهداشتی کارگروه تخصصی مبارزه با کووید ۱۹ بسیج اساتید استان اصفهان با بیان این که در تمام دانشگاه‌ها متخصصان آمار حیاتی و  اپیدمیولوژیست‌هایی قویی داریم، گفت: لازم است با کمک این متخصصان براساس مستندات بومی وضعیت شیوع کرونا در ایران پیاده شود و الگوهای ایرانی و بومی شیوع کرونا را بررسی کنیم؛ همچنین در خصوص ایمنی جمعی مباحثی مطرح است که باید به آن‌ها پرداخته شود.

وی با تاکید بر این که تولید واکسن زمان براست و واکسن هر چقدر هم قوی باشد باز هم ضریب خطا دارد، بیان داشت: در وهله اول پیشگری مهم است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۷۹۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان