//
کدخبر: ۲۶۶۶۹۵ //

جزئیات برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در استان کرمانشاه اعلام شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اعلام جزئیات برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در این استان، اظهار کرد: مسابقات قرآن کریم در کرمانشاه هر ساله با استقبال گسترده اقشار مختلف برگزارمی‌شود.

جزئیات برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در استان کرمانشاه اعلام شد
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی  مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه  گفت : برگزاری مسابقات قرآن کریم یکی از مأموریت‌های این اداره است و امسال در مرحله شهرستانی در رشته‌های حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق و اذان  برگزار خواهد شد و رشته های دعاخوانی، تفسیر و همخوانی و همسرایی قرآن کریم در مرحله استانی برگزار شده و فاقد مرحله شهرستانی هستند.

مدیرکل اوقاف کرمانشاه تصریح کرد: ثبت‌نام در این دوره مسابقات تا ۱۶ خرداد از طریق سایت مسابقات انجام گرفت.

حجت‌الاسلام صالحی بیان کرد: مرحله شهرستانی این مسابقات در کرمانشاه از تاریخ ۷ تیرماه با محوریت ۶ منطقه به ترتیب منطقه یک شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب و دالاهو، منطقه دو شهرستان های سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلان‌غرب، منطقه سه شهرستان سنقر، منطقه چهار شهرستان های کنگاور، صحنه و هرسین، منطقه پنج شهرستان های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی و منطقه شش شهرستان کرمانشاه و ماهیدشت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تاریخ برگزاری مسابقات این دوره، گفت: مسابقات از ۷ تیرماه در کرمانشاه آغاز و تا ۲۰ همین ماه ادامه دارد. مکان برگزاری مسابقات در کرمانشاه تالار انتظار، در شهرستان اسلام‌آباد غرب محل برگزاری مسابقات بانوان مؤسسه میراث ماندگار و محل برگزاری مسابقات آقایان مسجد پیامبر اعظم(ص) این شهرستان است همچنین محل برگزاری این مسابقات در شهرستان‌های سرپل‌ذهاب حسینیه حرم احمد ابن اسحاق(ره)، سنقر حرم مطهر امامزاده احمد(ع)، پاوه سالن ارشاد اسلامی و کنگاور محل برگزاری مسابقات بانوان کانون پرورش فکری و سالن بسیج جوانان محل برگزاری مسابقات آقایان خواهد بود.

مدیرکل اوقاف کرمانشاه با اشاره به وضعیت فعلی ناش از شیوع کرونا، تأکید کرد: بر این اساس تمامی مسابقات با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در چهار بازه زمانی برگزار می‌شود همچنین با متسابقین رشته‌های مختلف تماس گرفته می‌شود تا در زمان خاص برگزاری همان رشته در محل برگزاری مسابقات حضور یابند.

حجت‌الاسلام صالحی تصریح کرد: همزمان با ورود هر متسابق به سالن برگزاری مسابقات ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در اختیار آنان قرار می‌گیرد و ورود افراد به سالن منوط به استفاده از ماسک و دستکش خواهد بود همچنین چینش صندلی سالن مسابقات با فاصله‌گذاری هوشمند برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: این مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود و در این دوره از مسابقات مرحله شهرستانی به شیوه منطقه‌ای برگزار خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۶۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان