//
کدخبر: ۲۶۶۴۰۳ //
رییس کل دادگستری استان کرمانشاه:

حکم مکتب گلیم و گبه قطعی است و شروع این جریان اهمیتی ندارد/ به دنبال کاهش پرونده های ورودی ها به دادگستری هستیم

دکتر توسلی زاده حکم مکتب گلیم و گبه را قطعی و اجرا شده اعلام کرد و گفت : شروع دوباره این جریان و شکایت از مسئولین توسط عده ای اهمیت ندارد.

حکم  مکتب گلیم و گبه قطعی است و شروع این جریان اهمیتی ندارد/ به دنبال کاهش پرونده های ورودی ها به دادگستری هستیم
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری دکتر پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه در محل سالن شهید قدوسی دادگستری کل استان کرمانشاه برگزار شد .

 دکتر توسلی زاده ریاست کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: در دادگستری استان شاخص ها و برنامه هایی مشخص شده است که هر کدام از آنها موضوعات مهمی را در دادگستری دنبال می کند و یکی از این شاخصه ها کاهش موجودی پرونده ها به دادگستری است هرچند وضعیت بهتری نسبت به سایر استان ها داریم و از میانگین کشوری وضعیت ما بهتر است.

دکتر توسلی زاده تعداد پرونده های رسیدگی شده  در دادگستری تا پایان اردیبهشت ماه ۹۹ را حدود ۲۸۶ هزار پرونده عنوان کرد و افزود: در حوزه اجرای احکام مدنی بیش از ۲۴ هزار پرونده و در حوزه احکام کیفری حدود ۲۷ هزار پرونده مختومه شده اند.

وی در ادامه گفت : به دنبال کاهش ورودی ها به دادگستری هستیم و با توجه به اینکه در سطح استان بیش از ۵ هزار مشاور املاک فعالیت دارند و ۹۵ درصد روابط حقوقی مردم در مشاورین املاک و مشاورین اتومبیل انجام می‌شود نیازمند همکاری مردم هستیم که با آگاهی از حقوق خود قرارداد ها را انجام دهند و باعث کاهش ارجاع این پرونده ها به دادگستری گردند.

 رییس کل دادگستری استان کرمانشاه یکی دیگر از شاخصه هایی که دادگستری به دنبال آن است را پیشگیری از وقوع جرم وکاهش جرم در جامعه کیفری دانست و تصریح کرد: به دنبال این هستیم که قضات را از نظر فکری و ذهنی با خودمان همراه کنیم که امروز زندانی و مجازات کردن نباید آسان باشد ودر صددیم ذهن قضات را نسبت به بازداشت کمتر نماییم.

وی خاطر نشان کرد: حدود ۲۰درصد از جرائم در جامعه جرائم مهم هستند که اعتقاد داریم قضات باید با اینگونه جرائم به شدت برخورد کنند.

 این مقام مسئول افزود: به دنبال جلب اعتماد عمومی مردم هستیم و در این راستا سعی کردیم مردم را از حقوق قانونی خود آگاه کنیم و از تمام اعضا و کارکنان دادگستری خواستیم برای قانع کردن مردم تلاش کنند و با حرف زدن با مردم اعتماد آنها را جلب نمایند.

توسلی زاده در ادامه بیان داشت: به منظور تحقق مردمی بودن قوه قضاییه تلفن گویای ۳۸۲۱۱۱۱۷ آماده شنیدن مشکلات و نظرات مردم استان است و مردم مطمئن باشند صدای آنها را میشنوم  وبه مشکلاتشان رسیدگی خواهم کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: به دنبال این هستیم که با استفاده از ظرفیت‌های قانونی مشکلات بین واحدهای تولیدی و بانک‌ها را حل کنیم تا واحدهای تولیدی از زیر بار سنگین وام‌ها رها شوند.

توسلی زاده اقدام دیگری که در دادگستری مورد توجه است را مدیریت پرونده‌ها عنوان کرد و گفت:  اعتقاد داریم در حوزه استانی هر اختلافی ممکن است منجر به جرم مهم شود و برای جلوگیری از این امر و ایجاد آسایش برای مردم از طلایه داران صلح کمک خواستیم و تمام اختلافات را با ایجاد صلح و سازش مدیریت می‌کنیم که به جرم مهم تبدیل نشود.

 وی در ادامه با اشاره به شکایت مدیران دستگاه های دولتی از خبرنگاران گفت: بین انتقاد و تخریب فرق بسیاری است و  رسانه باید مطالبی را که مینویسد اثبات نمایند و مدیران نیز باید از انتقاد سازنده استقبال کنند چه بسا که باعث پیشرفت آنها می شود.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه به زندانیانی که در مرخصی به سر می برند نیز گفت:  زندانیان در این فرصت که به مرخصی رفته اند به منظور جلب رضایت شکات اقدام نمایند و اگر این زندانیان همکاری کنند و مرتکب جرم نشود آزادی اینها به نفع جامعه است.

 وی همچنین با اشاره به ساخت و ساز غیرمجاز گفت: اینگونه ساخت و ساز خلاف قانون است و منجر به بهم زدن بافت شهری میشود و مهاجرت و آسیب‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد.

وی در پاسخ به سوالات خبرنگاران در زمینه دفاع عده ای از مکتب گلیم و گبه در استان گفت:حکم این مکتب قطعی و اجرا شده است و شروع این جریان و شکایت از مسئولین اهمیت ندارد.

توسلی زاده در پایان با توجه به شکایات مطرح شده از شورای شهر و شهرداری نیز گفت: کیفرخواست مطرح شده دارای نقایضی است و جلسه علنی در این زمینه برگزار خواهد شد.

photo_2020-06-20_10-17-09

photo_2020-06-20_14-28-42

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۴۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان