//
کدخبر: ۲۶۴۲۲۶ //

شهرداری تهران تعامل مثبتی با مجلس خواهد داشت

کمتر از یک هفته از آغاز یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می گذرد و در حالی که شهردار اسبق تهران به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی کار خود را آغاز کرده اما مشاور پارلمانی شهردار تهران امیدوار است تعامل مثبتی بین شهرداری تهران با مجلس شورای اسلامی شکل بگیرد.

شهرداری تهران تعامل مثبتی با مجلس خواهد داشت
به گزارش فرتاک نیوز،

 داریوش قنبری با اشاره به اینکه اکنون طرح و یا لایحه ای مربوط به شهرداری در دستور کار مجلس وجود ندارد، بیان کرد: می توان طرح هایی را از طریق مجلس تدوین کرد و یا لوایحی را از سوی دولت در زمینه مسائل و مشکلات در حوزه شهری روانه مجلس کرد.

وی افزود : توسعه حمل و نقل عمومی و مترو نیاز به مساعدت ویژه دارد؛ با توجه به مشکلاتی که در این بخش وجود دارد و درآمدهای شهرداری نیز به اندازه ای نیست که بتواند به تنهایی این مشکلات را حل کند، همکاری مجلس و دولت در این امر بسیار ضروری است.

قنبری گفت: موضوع حمل و نقل یک مساله حاکمیتی است و انتظار داریم که قوانینی به تصویب برسد که مساعدت بیشتری به شهرداری ها در زمینه حمل و نقل عمومی فراهم شود و انتظار شهروندان در این زمینه برآورده شود.

دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از ۱۱ خرداد ماه به صورت رسمی آغاز شده است؛ مجلس دهم در آخرین روزهای کاری خود لایحه درآمد پایدار شهرداری ها و دهیاری ها را که سال ها در تبادل میان مجلس و دولت باقی مانده بود به قانون تبدیل کرد.   

محمدباقر قالیباف که به عنوان رئیس مجلس یازدهم کار خود را آغار کرده است، پیش از این ۱۲ سال شهردار تهران بوده است و بر همین اساس گمانه زنی ها درباره تعامل میان شهرداری و مجلس در رسانه ها در روزهای اخیر با استقبال همراه بوده است.   

شهردار تهران در نخستین روز کاری محمد باقر قالیباف به عنوان رئیس قوه مقننه در پیامی به او تبریک گفت.

پیروز حناچی در این پیام نوشت: یقینا حضور جناب عالی در این مسئولیت، با سوابق طولانی در اداره امور شهر تهران، به ویژه در سالی که با تدبیر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، سال جهش تولید نامگذاری شده است؛ می تواند بسترساز همکاری های موثرتر میان مجلس و شهرداری ها در راستای تصویب قوانین ضروری برای اداره پایدار شهرها و تحقق ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۴۲۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان