//
کدخبر: ۲۶۲۷۳۲ //

اجرای عملیات خلع ید ۳۰ هکتار از اراضی ملی /اجرای خط تنسیق در روستای تبر آباد از توابع بخش مرکزی کرمانشاه

عملیات خلع ید و خط تنسیق با حضور مهندس کولانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه ،سرهنگ کرمی فرماندهی یگان حفاظت ،مهندس شیرزادی مدیر‌منابع طبیعی شهرستان کرمانشاه و جمع کثیری از مردم اجرا گردید.

اجرای عملیات خلع ید 30 هکتار از اراضی ملی /اجرای خط تنسیق در روستای تبر آباد از توابع بخش مرکزی کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

در راستای اجرای دستورالعمل های صادره از فرماندهی محترم یگان حفاظت سازمان و به استناد تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگلها و مراتع، در راستای مشخص نمودن حریم مستثنیات از اراضی منابع ملی درپلاک موسوم به حجت آباد‌ و تبرآباد بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه،پس از هماهنگی لازم با مراجع قضایی و اخذدستور قضایی، تعداد پنج اکیپ باحضور انشااله کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه و به سرپرستی فرمانده محترم یگان حفاظت استان سرهنگ پاسدار علی صفا کرمی و همچنین  مهندس شهاب شیرزادی ریاست محترم اداره منابع طبیعی شهرستان کرمانشاه و با همراهی جانشین یگان مهندس سنجری و فرمانده پاسگاه ویژه مهندس یاری و سایر کارشناسان و مامورین حفاظتی به محل عزیمت، ضمن هماهنگی و ارائه طریق توسط شورای اسلامی،بزرگان و معتمدان محلی وبر اساس نقشه اجرای مقررات توسط یک دستگاه بیل مکانیکی نسبت به رفع تصرف محدوده مورد نظر ازطریق احداث کانال خط تنسیق به مقدار یک کیلومتراقدام که باانجام این کارعرصه ی به میزان 30 هکتاراز ید متصرفین خارج و به دولت بازگردانده شد.

لازم به ذکر است در هنگام اجرای مراتب قانونی فوق مهندس کولانی مدیر کل محترم اداره منابع طبیعی استان، ضمن حضور در محل در جمع  پرسنل حاضر خدمت به ذکر اهم امور پرداخت گفت: حفظ انفال عمومی به نوعی خدمت به  مردم است.

وی افزود : اجرای خط تنسیق جدای از حفظ عرصه های منابع طبیعی از تخریب  و تصرف تاثیر به سزایی در رفع تداخلات و اختلافات جوامع محلی  منطقه دارد  که همین امر سبب قدردانی بزرگان روستای تبرآباد از منابع طبیعی و اقدامات شایسته آنها گردید.

مهندس کولانی در ادامه گفت: 30 هکتار از اراضی اختلافی با ارزش ریالی به میزان 30 میلیارد ریال در همین حوزه قرار دارد که با اجرای این عملیات رفع تداخل گردید.

کولانی در پایان نکات مهمی را در راستای اجرای هرچه بهتر کانال مذکور اعلام نمود و خطاب به مردم بومی که در محل حاضر بودند بیان داشت: این منطقه از زمانهای قدیم خواستگاه چرای دام بخصوص گاومیش ها بوده است و اجرای عملیات مذکور را گامی در جهت احقاق حقوق آنان دانست که با اجرای آن مراتع قابل توجهی جهت چرای دام در اختیار آنها قرار میدهد و سبب جلوگیری از دست درازی افراد سودجو به عرصه های مورد نظر می شود.

وی همچنین ضمن تشکر از اقدامات خوب و مناسب پرسنل جمعی فرماندهی یگان حفاظت استان خواستار برخورد قاطع با متصرفین عرصه های ملی استان در چهارچوب قوانین شدند.

در ادامه با پیشنهاد افراد بومی و بزرگان محل مقرر شد عرصه رها شده جهت استفاده در اختیار مردم محل قرار گرفته که در ازای آنها عهده دار حفاظت و صیانت از عرصه های ملی مذکور در مقابل متجاوزین و متصرفین بوده و در صورت بروز هرگونه تخلفی مراتب از طریق تلفن 1504 جهت رسیدگی به یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان اطلاع رسانی نمایند.

photo_2020-05-23_15-25-46

photo_2020-05-23_15-25-52

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۲۷۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان