//
کدخبر: ۲۴۶۱۳۱ //
در سومین جلسه ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی عنوان شد؛

افتتاح ۱۵ پروژه جنگلکاری آبخیزداری و حفاظتی در هفته منابع طبیعی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از افتتاح 15پروژه جنگلکاری، آبخیزداری و حفاظتی در هفته منابع طبیعی در استان خبر داد.

افتتاح 15 پروژه جنگلکاری آبخیزداری و حفاظتی در هفته منابع طبیعی
به گزارش فرتاک نیوز،

سومین جلسه ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی با حضور ادارات عضو ستاد نهضت سبز استان کرمانشاه برگزار شد در ابتدای این جلسه مدیران حاضر و نمایندگان ادارات پیشنهادات خود را برای هر چه باشکوهتر برگزار کردن هفته  منابع طبیعی ارائه نمودند .

مهندس انشااله کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت :علیرغم وضعیت موجود ما وظیفه خود می دانیم که به مخاطبین خود امید بدهیم و چه امیدی بهتر از درختکاری  و توسعه فضای سبز ، و ما آن را با مشارکت و مسئولین طی هفته عملیاتی خواهیم نمود.

کولانی افزود: جدای از جشن درختکاری ، دیدار با ائمه جمعه و جماعات و دستگاه قضایی بهره مندی از ظرفیت و توان تشکلهای مردم نهاد در برنامه خواهیم داشت.

وی اضافه کرد :در این ایام افتتاح 15پروژه جنگلکاری، آبخیزداری و حفاظتی در دستور‌ کار داریم که شامل طرح های زراعت چوب با گونه های صنوبر نیز خواهد بود.

کولانی تصریح کرد: همچنین 8 پروژه جنگلکاری داریم که در این پروژه ها 300 هزار اصله نهال  در قالب طرح و 350 هزار اصله دیگر گونه ها کشت خواهد شد.

وی  در ادامه گفت: 5 پروژه آبخیزداری را هم در شهرستان های کرمانشاه، صحنه و سنقر در مساحتی بالغ بر ۵۷۹۲۴ هکتار افتتاح خواهیم نمود.

photo_2020-02-25_12-08-20

مدیر کل منابع طبیعی استان کرمانشاه از احداث پروژه کمربند حفاظتی  به مساحت ۱۹کیلومتر و ۴۰دستگاه آبگرمکن خورشیدی به عنوان تغییر الگوی مصرف در هفته منابع طبیعی  در شهرستان های دالاهو و جوانرود خبر داد و اظهار داشت: اعتبارات همه این طرح ها از محل صندوق توسعه ملی و با نام مدیریت بوم سازگان ناحیه رویشی زاگرس تامین شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد : طی هفته منابع طبیعی در روزهای مشخص بیاد شهدای انقلاب و جانبازان عزیز نهال خواهیم کاشت و به جهت همگام شدن با طرح ۲۰۲۰در مکانهایی که مشخص خواهد شد نیز در بحث پژوهش و ترویج فرهنگ منابع طبیعی ،دانشگاه ها پیشقدم هستند که برنامه هایی را برگزار خواهیم کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۶۱۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان