//
کدخبر: ۲۶۲۰۰۰ //
استاندار کرمانشاه در نشست هم اندیشی با فعالان بخش خصوصی خبر داد:

عملیات اجرایی ۷۵۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی در کرمانشاه آغاز می شود/سه هزار میلیارد تومان در صنعت ساختمان کرمانشاه سرمایه‌گذاری می‌شود

استاندار کرمانشاه گفت: برای تحقق جهش تولید با رویکرد ایجاد رونق در صنعت ساختمان علاوه بر ایجاد ظرفیتی برای سرمایه گذاری بیشتر، عملیات اجرایی 7 هزار و 500 واحد واحد مسکونی را نیز در قالب طرح اقدام ملی آغاز خواهیم کرد.

عملیات اجرایی 7500 واحد مسکونی طرح اقدام ملی در کرمانشاه آغاز می شود/سه هزار میلیارد تومان در صنعت ساختمان کرمانشاه سرمایه‌گذاری می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

هوشنگ‌ بازوند در نشست هم اندیشی با فعالان صنعت ساختمان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: به دنبال آن هستیم که هم راستا با شعار جهش تولید، صنعت ساخت مسکن در کرمانشاه را رونق دهیم.

وی با اشاره به اینکه ساخت مسکن صنایع وابسته را فعال و اشتغالزایی می کند، گفت: برای رسیدن به توسعه صنعت مسکن سازی باید مدیران دولتی و بخش خصوصی به تفاهم‌ برسند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه بخش خصوصی به دنبال رسیدن به سود است، گفت: باید بتوانیم به سمتی پیش برویم که سازندگان در طرح اقدام ملی مسکن به سودآوری برسند.

بازوند با تاکید بر اینکه با شعار مسکن ساختن شغل ایجاد نمی شود، اظهارداشت: نمی‌توانیم‌ بدون سرمایه گذاری در اقتصاد رونق و برای جوانان اشتغال ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه صنعت ساختمان برای رسیدن به رونق نیازمند حمایت های دولتی است، افزود: برای اینکه بتوانیم نرخ بیکاری کرمانشاه را به میانگین کشور برسانیم به ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز داریم.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: از این ۲۰ هزار میلیارد سرمایه گذاری باید سه هزار میلیارد تومان در صنعت ساختمان سرمایه گذاری شود که احتمال افزایش آن نیز وجود دارد.

بازوند تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم سرمایه گذاران را به استان جذب کنیم باید بتوانیم برای آن ها فرش‌قرمز پهن کنیم و تسهیل گری های لازم را برای آن ها انجام دهیم.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری یک جریان سیال است، گفت: امروز می بینیم که نقدینگی های مردم در بورس و خودرو سرگردان است و امکان دارد این سرمایه های سرگردان به زودی وارد بازار مسکن شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به شیوه نامه های ارایه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی برای رونق بازار مسکن گفت: شیوه نامه ارایه شده دارای پشتوانه های دقیق کارشناسی نیست از این رو باید اصلاح شود.

بازوند افزود: در حال تهیه اصلاحیه ای برای شیوه نامه وزارت راه و شهرسازی هستیم تا به وزارت راه و شهرسازی ارایه دهیم.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم طرح اقدام ملی مسکن با موفقیت روبه رو شود وزارت راه و شهرسازی باید آن را به یک اولویت ملی تبدیل کند،

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه طرح مسکن مهر در دولت قبلی یک اولویت بود، گفت: مسکن‌ مهر معایب و مزایایی داشت و نمی توانیم مزایای آن را نبینیم؛ همه طرح های ما هم معایب و مزایایی دارند از این رو طرح اقدام ملی مسکن نیز ممکن است مشکلاتی داشته باشد که باید اصلاح شود.

بازوند ادامه داد: اگر بحث از تدبیر می‌کنیم باید ابتدا و انتهای طرح ها را شفاف و روشن مشخص کنیم تا بتوانیم با موفقیت از آن خارج شویم.

وی از کلانشهر شدن به عنوان یک مزیت برای کرمانشاه نام برد و گفت: با وجود تمام‌ سختی ها ۳۴۰‌ هکتار از اراضی دولتی به محدوده شهر کرمانشاه اضافه کردیم.

استاندار کرمانشاه افزود: از ظرفیت زمین های دیگر ارگان ها نیز برای اجرای بهتر طرح اقدام ملی مسکن استفاده خواهیم کرد.

بازوند گفت: برای اینکه بتوانیم رونق جدی در صنعت ساخت و ساز در استان کرمانشاه ایجاد کنیم باید هر هفته موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: در زیرمجموعه شورای مسکن کمیته ای تشکیل خواهیم داد تا اگر انبوه سازان و بخش خصوصی با مشکل روبه رو شوند آن را برطرف کنند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در طرح اقدام ملی باید از تجربه مسکن مهر استفاده کنیم، گفت: طرح اقدام ملی را در داخل شهرها متمرکز کنیم زیرا دور کردن ساخت و سازها از شهر هزینه های بسیاری برای تامین زیرساخت ها در بر خواهد داشت.

بازوند با بیان اینکه بخشی از اقتصاد ایران بانک محور است، گفت: اگر بانک ها در زمینه توسعه صنعت ساختمان سازی در کرمانشاه به خوبی وارد عمل نشوند، توفیقی در این زمینه حاصل نمی‌شود.

وی گفت: تعدادی مسکن مهر بدون متقاضی در استان داریم که قصد مزایده گذاشتن آنها را داریم که بخش خصوصی می تواند از آنها استفاده کند.

۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی سهمیه استان کرمانشاه است که عملیات اجرایی 7 هزار و 500 واحد آن شروع خواهد شد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است

منبع خبر: ایرنا

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۲۰۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان