//
کدخبر: ۲۶۱۳۶۲ //

حجت الاسلام رفیعی: غفلت از خداوند باعث پشیمانی در قیامت می‌شود

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه، غفلت را یکی از بیماری‌های خطرناک دانست و افزود: برای اینکه در قیامت پشیمان نشویم باید مراقب غفلت‌های خود باشیم.

حجت الاسلام رفیعی: غفلت از خداوند باعث پشیمانی در قیامت می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت‌الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر پنجشنبه در برنامه تفسیر سوره انبیا که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با بیان اینکه خداوند در آیه ۹۵ این سوره می‌فرماید اقوامی را که ما هلاک کردیم دیگر به دنیا باز نخواهند گشت، افزود: مسئله رجعت و بازگشت برخی از افراد صالح بعد از ظهور حضرت مهدی (عج) در اعتقاد ما شیعیان وجود دارد.

وی اظهار داشت: مراد خداوند از اینکه می‌گوید افرادی که هلاک شدند دیگر بازنمی‌گردند این است که رجعت برای مؤمنین ممکن است.

این کارشناس مسائل مذهبی گفت: آیه ۹۶ سوره انبیا یکی از مشکل‌ترین آیات قرآن است به گونه‌ای که بسیاری از مفسران از کنار تفسیر آن عبور کرده‌اند.

وی اظهار داشت: در آیه ۹۶ سوره انبیا آمده که زمانی می‌آید که یأجوج و مأجوج بازمی‌گردند و از بلندی‌ها پایین می‌آیند و به شهرها و مردم حمله و آنها را غارت می‌کنند.

حجت الاسلام رفیعی گفت: کلمه یاجوج و ماجوج دوبار در قرآن کریم آمده که یکی در آیه ۹۴ سوره کهف و دیگری آیه ۹۶ سوره انبیا است.

وی با بیان اینکه در سوره کهف به داستان ذوالقرنین اشاره می‌کند، افزود: ذوالقرنین فرد مؤمنی بود که سفرهای بسیاری داشت و در یکی از سفرهایش به منطقه‌ای رسید که مردم آن منطقه از غارتگری یأجوج و مأجوج شکایت و از او درخواست کمک کردند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: یأجوج و مأجوج دو قبیله و قوم خونخوار و غارتگر بودند که ذوالقرنین با کمک مردم آن منطقه با کمک آهن و مس که آلیاژی محکم هستند سدی را تشکیل دادند و جلوی حمله دشمن را گرفتند.

وی با بیان اینکه در سوره انبیا دوباره به یأجوج و مأجوج اشاره شده است، افزود: در سوره انبیا آمده است که روزی مانع از یأجوج و مأجوج برداشته می‌شود و دوباره مردم را غارت می‌کنند که غارتگری این اقوام یکی از نشانه‌های قیامت خواهد بود.

حجت الاسلام رفیعی بیان کرد: مشاهده می‌کنیم که در دو جنگ جهانی اول و دوم میلیون‌ها نفر بر اثر منفعت طلبی برخی افراد کشته شدند و آمریکا با انداختن یک بمب در شهر هیروشیما ۲۰۰ هزار نفر را سوزاند.

وی غفلت را یکی از بیماری‌های خطرناک دانست و افزود: خداوند در آیه ۹۷ می‌فرماید که وعده خدا نزدیک است و روزی که قیامت برپا شود چشم‌ها خیره می‌شود و کفار می‌گویند ما غافل بودیم و به خودمان ستم کردیم.

کارشناس مذهبی، غفلت را به معنی بی‌توجهی دانست و تصریح کرد: انسان جاهل چیزی را نمی‌داند اما انسان غافل می‌داند اما توجه نمی‌کند و خودش را به خواب زده است.

وی بیان کرد: پنج نوع غفلت وجود دارد که نخست غفلت از خود و شناخت حقیقت بندگی و دومین مورد نیز غفلت از آیات و نشانه‌های الهی و سومین مورد غفلت از شیطان و دشمنی آشکار او با انسان است.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه غفلت از آخرت و معاد بسیار مورد تأکید قرآن و روایات قرار گرفته است، افزود: پنجمین مورد غفلت از مراقبت خداوند و در محضر خدا بودن است.

وی بیان کرد: برای اینکه در قیامت پشیمان نشویم باید مراقب غفلت‌های خود باشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۱۳۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان