//
کدخبر: ۲۶۱۰۳۷ //
مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه خبر داد:

عملکرد و خدمات دامپزشکی کرمانشاه در سال ۹۸ تشریح شد

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از تشریح عملکرد و خدمات دامپزشکی در سال 98 خبر داد و گفت: دامپزشکی در راس سلامت و حفاظت از بهداشت جامعه گام بر می‌دارد.

عملکرد و خدمات دامپزشکی کرمانشاه در سال 98 تشریح شد
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر امید حاج محمدی در دومین جلسه کمیته فنی و مدیریت عملکرد که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات پرسنل خدوم دامپزشکی، اظهار داشت: شب های قدر فرصت خوبی است که بهره لازم را از این ایام معنوی ببریم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه در حوزه فنی کارهای مثبت و خوبی صورت گرفته، ادامه داد: در زمینه اقدامات مالی و اداری نیز پیشرفت قابل توجهی داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه شیوع کرونا مشکلات عدیده ای را برای جامعه و استان ما ایجاد کرده است، گفت: تحریم های اقتصادی ظالمانه نیز بی تاثیر نبوده، اما با وجود خدمات ارزنده ای که ارائه کردیم، همچنین با پیگیری های بخش مالی در مبحث دریافت اعتبارات اقدامات جهادی در سال قبل انجام شده است.

این مسؤول به  لزوم پاسخگویی به مطالبات مردم در اسرع وقت تاکید کرد و افزود: کارشناسان دامپزشکی استان کرمانشاه، در دورافتاده ترین روستاها حضور فعال دارند و حتی در مناطقی که مورد قطعی کرونا ثبت شده است خدمات شایسته ای را عرضه کرده‌ایم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش در این جلسه به مباحث صدور احکام جدید، انجام بیمه تکمیلی قراردادهای جدید به صورت مشورتی و همفکری پرسنل، تبدیل وضعیت همکاران از پیمانکاری به رسمی و آزمایشی، پیشرفت پروژه‌های ساختمانی در مناطق زلزله‌زده استان، خارج کردن 11 دستگاه خودروی فرسوده دامپزشکی از چرخه خدماتی و نیز خرید 10 دستگاه خودروی دوگانه سوز برای خدمات رسانی مناسب خبر داد.

این مسؤول با یادآوری اقدامات انجام شده در واحد آبزیان و تعداد 304 بازدید و 3660 تعداد نمونه اخذ شده، تصریح کرد: تعداد آزمایشات صورت گرفته بالغ بر:1872 مورد و تعداد موارد مثبت بیماری: یک مورد در سال 98 بوده، که کاهش چشمگیر کانون های بیماری را داشتیم که این مهم از نظارت های مستمر و دقیق حاصل شده است.

وی به آمار برخورد با متخلفان در حوزه های مختلف آبزی پروری و اجرای کامل و به موقع دو مرحله طرح ملی مراقبت بیماریهای ویروسی ماهیان گرم آبی واقع در شهدای قصرشیرین در سه فاز و مزارع سرد آبی ریجاب به تعداد 175 پیگیری برای صدور پروانه اشاره کرد و گفت: دامپزشکی در این راستا جدیت و نظارت مستمر دارد.

این مسؤول به گزارش عملکرد آزمایشگاه مرکز دامپزشکی استان طی سال 98 اشاره و عنوان کرد: در بخش سرولوژی دام یک هزار و 540 مورد آزمایش، سرولوژی طیور بالغ بر هفت هزار و 622 مورد آزمایش، حدود 2 هزار و 97 آنالیز شیمی و چهار هزار و 893 مورد کشت میکروبی در عرصه کنترل کیفی آزمایشگاهی را داشته ایم.

حاج محمدی به اقدامات دامپزشکی استان در خصوص دارو و درمان سال 98 این اداره کل نیز اشاره و به ارائه آمار مربوطه پرداخت: ساماندهی و احصاء آخرین وضعیت موجودی تعداد شرکت های پخش استانی فعال و غیر فعال، تهیه  آمار هفتگی رصد و پایش دارو، واکسن و نهاده و جمع بندی آن و ارسال مستندات به سازمان دامپزشکی کشور، احصاء تخلفات بخش خصوصی، برگزاری جلسات مشترک با نظام دامپزشکی استان، ارزیابی عملکرد تمامی شهرستانهای استان در خصوص فعالیت در حوزه دارو درمان (خصوصی و دولتی) و امتیاز بندی آنها، به روز رسانی و تهیه آخرین فرم های کاری جهت امور نظارتی و نیز ساماندهی و به روز رسانی سامانه خدمات دارویی ( d.ivo.ir ) در استان کرمانشاه در دستور کار قرار گرفت.

این مسؤول از انجام یک هزار و 620 مورد بازدید از مراکز درمانی، داروخانه و شرکت پخش دارو، تمدید سه پروانه شرکت های پخش استانی، 2 صدور پروانه برای شرکت های پخش استانی و صدور 16 پروانه اشتغال به امور درمانی و مایه کوبی به عنوان خدمات دامپزشکی استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: جلسات متعدد در خصوص رصد و پایش و هماهنگی با بخش خصوصی نیز برگزار شده است.

وی ادامه داد: معرفی 6 شرکت و کارخانه خوراک دام به تعزیرات حکومتی، 17 مورد معرفی داروخانه، شرکت پخش، مرکز مایه کوبی، کارخانه خوراک دام به تعزیرات حکومتی در زمینه دارو و درمان دامپزشکی سال 98 استان کرمانشاه را داشته‌ایم، همچنین معرفی بخش خصوصی به هیات رسیدگی به تخلفات دامپزشکی به تعداد 30 مورد ثبت شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه به مراقب های دامی در مقابل انواع بیماری های دام در سال 98 اشاره و تاکید کرد: در زمینه مراقبت بروسلوز به 74 واحد مراجعه کننده داشتیم که بیش از 153 هزار و 88 معاینه دام سنگین صورت گرفت  و مورد مثبتی نداشتیم.

این مسؤول از خدمات مراقبت سرمی مشمشه با مراجعه به 29 واحد خبر داد و گفت: تعداد 770 معاینه اسب را داشتیم که 21 مورد آن مثبت و 749 مورد منفی بوده است، در مورد مراقبت مشمشه  (تست مالئین) در 6 واحد مراجعه نیز بیش از 500 دام تکسمی معاینه شدند و مورد مثبتی ثبت نشد.

وی به پایش مراقبت سل (تست توبر کولین) با خدمات رسانی 74 واحد در کرمانشاه اشاره و بیان کرد: از تعداد 23 هزار و 540 معاینه دام سنگین گاو سه مورد مثبت و 23 هزار و 535 مورد منفی ثبت شده است.

حاج محمدی با بیان اینکه در مجموع کلیه مراقب های یاد شده در دام های سبک و سنگین به تعداد 40 هزار و 201 معاینه دام می رسد که در سال گذشته توسط کارشناسان دامپزشکی استان کرمانشاه انجام شده است، افزود: از ابتدای سال 98 با توجه به تشدید مراقبت های و علی رغم مشکلات موجود بیش از یک میلیون و 646 هزار و 182 معاینه گاو، گوسفند و گاومیش تا 15 اردیبهشت صورت گرفته است.

وی به آمار ورود و خروج دام در استان در سال 98 اشاره کرد و گفت: تعداد 52 هزار دام گوسفند و بز به همراه 13 هزار دام گاو و گوساله طی سال قبل و وارد استان کرمانشاه شدند و نیز خروج 324 هزار دام گوسفند و بز به همراه یک هزار و 650 دام گاو و گوساله ثبت شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه به بخش صادرات دام در این حوزه نیز اشاره و تصریح کرد: مجوزهای صادر شده برای محموله های دام به خارج از استان در سال 98 به تعداد 22 هزار و 668 و مجوزهای صادر شده برای محموله های داخل استان نیز هفت هزار و 627 مورد بوده است.

حاج محمدی تعداد اعمال نظارت بر بهداشت عمومی توسط کارشناسان دامپزشکی استان کرمانشاه در سال قبل را در مجموع بیش از 96 هزار و 250 مورد دانست و خاطرنشان کرد: این رقم مربوط به نظارت و بازدیدهای انجام شده از مراکز تهیه، فرآوری توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی است. وی ادامه داد مقدار فرآورده ضبط و امحاء شده در سال 98 بیش از 190 تن است که در این مدت 83 واحد به مراجع قضایی معرفی شده اند و همچنین 569 واحد پلمب شده است. حاج محمدی تعداد پروانه تاسیس را 272 مورد و پروانه بهره برداری اماکن دامی را 347 مورد عنوان کرد. وی کشتار تعداد 90 هزار دام سبک و بیش از 24 هزار و 700 دام سنگین را آمار کشتار در سال 98 عنوان کرد و افزود بیش از 42 هزار کیلوگرم ضبطی نیز بدلیل مشکلات بهداشتی داشته ایم. مدیرکل دامپزشکی تعداد طیور کشتار شده را نیز حدود 8 میلیون و 220 هزار عنوان کرد که از این تعداد بیش از 64 هزار و 300 قطعه ضبط شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از نظارت بر فعال شدن کشتارگاه های دام ماهیدشت و طیور سیمرغ خبر داد و اظهار داشت: کشتارهای غیرمجاز دام و طیور در شهرستان های ثلاث باباجانی، هرسین، صحنه، دالاهو، گیلانغرب، جوانرود، اسلام آبادغرب و سرپل‌ذهاب نیز مورد نظارت و برخورد قانونی قرار گرفتند، همچنین بازدید و نظارت بر این امکان را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۱۰۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان