//
کدخبر: ۲۵۹۴۹۱ //

فرماندار کهگیلویه در خصوص کرونا هشدار داد/ ۲۱ نفر در یک مراسم کرونا گرفتند

فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت: خطر بیماری کرونا به روستاها رسیده است و همه دستگاه ها باید جهت قطع این زنجیره تلاش کنند.

فرماندار کهگیلویه در خصوص کرونا هشدار داد/ 21 نفر در یک مراسم کرونا گرفتند
به گزارش فرتاک نیوز،

"علیرضا اتابک" یکشنبه ۱۴ اردیبهشت در ششمین جلسه شورای سلامت شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا ویروس گام های خوبی جهت مقابله با آن برداشته شد، اظهار کرد: مبنای کار ما کنترل و مقابله بود اما به علت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی، شاهد افزایش مبتلایان به این ویروس هستیم.

فرماندار شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه به لحاظ پوشش بیمارستانی باید چهار شهرستان پوشش دهیم، گفت: متاسفانه یکی از بیماران ناقل، ۲۷ نفر را آلوده کرده است.

وی عنوان کرد: همه مسائل به مسئولین بر نمی گردد و افراد خودشان باید مسائل فردی را رعایت کنند.

اتابک افراد نمونه گیری شده در کهگیلویه را ۱۲۴۰ نفر عنوان و بیان کرد: از این مجموع حدود ۵۰ نفر مثبت بوده که اکثرا بهبود یافتند.

فرماندار شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه وضعیت شهرستان مناسبت نیست خواستار محدود شدن مراسمات شادی و سوگواری در شهرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی شد و بیان کرد: متاسفانه به دلیل رعایت نکردن، حدود ۲۱ نفر در یکی از مراسمات به این بیماری مبتلا شدند.

وی هم چنین خواستار جمع آوری خوشه های انتقال کرونا ویروس شد و افزود: همه خوشه های انتقال، باید در سریع ترین زمان ممکن جمع آوری شوند و کسانی که مقابله کنند باید از قوه قهریه استفاده شود.

اتابک محدود بودن امکانات را یادآور شد و تصریح کرد: یک بیمارستان و چهار شهرستان، چکار باید کنیم؟ اگر مبتلایان به ۵۰۰ نفر رسید چه کسی جوابگوست؟ ما مسئول هستیم و باید مردم را باور به تعطیلی و رعایت پروتکل های بهداشتی کنیم.

وی با بیان اینکه خطر این بیماری به روستاها رسیده خواستار همکاری همه دستگاه ها جهت قطع این زنجیره شد و گفت: خطر بیخ گوش مردم است، کلیه خوشه های انتقال روستاها جمع آوری و به مرکز قرنطینه دهدشت انتقال داده شوند.

فرماندار کهگیلویه وضعیت شهرستان را نگران کننده عنوان و بیان کرد: شهرداری نسبت به تعطیلی بازار شب و جمعه بازار در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهد.

اتابک گفت: کسبه های که در بازار روز وسایل خود را در حاشیه قرار دهند و یا آویزان کنند فورا باید تعطیل شوند.

وی با اینکه در مرحله دوم خیلی از دستگاهها کار را رها کرده اند، عنوان کرد: مگر کرونا ریشه کن شده؟ برخی از ادارات کار ارباب رجوع ها را پشت پنجره انجام می دهند، کدام ضوابط اداری اجازه چنین کاری را داده؟ می خواهی مردم در خطر باشند و خودت نباشی؟.

وی خواستار گندزدایی روستاها از بسیج و سپاه شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۹۴۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان