//
کدخبر: ۲۵۸۴۲۷ //

قروه؛ شهری بدون سرویس بهداشتی عمومی

قروه با جمعیتی در حدود 90 هزار نفر یکی از شهرهای استان کردستان می باشد که به شدت از نبود سرویس بهداشتی عمومی رنج می برد.

قروه؛ شهری بدون سرویس بهداشتی عمومی

روح الله زرین؛ شهرستان قروه یکی از شهرهای کردستان است که به دلیل قرار گیری در آزادراه همدان به سنندج روزانه صدها مسافر از آن عبور می کند و یا برای انجام کارهای شخصی و خواندن فریضه نماز چند ساعتی در آن استراحت می کند.

این شهر با بیش از ۹۰ هزار جمعیت ثابت شهری دارای چند پارک قدیمی با کمترین امکانات است به طوری که نه جای قدم زدن دارد و نه جای برای استراحت و ورزش کردن بانوان،این در حالی است که چند سال پیش شهردار این شهر عنوان برتر شهردار کردستان را کسب کرد.

سرویس بهداشتی عمومی یکی از مکان هایی است که برای رفاه حال شهروندان،مسافران و بهداشت عمومی شهر ضروری است اما با این وجود پارکهای قروه فاقد سرویس بهداشتی عمومی است و تنها مکانی که برای سرویس بهداشتی در مرکز شهر قروه ایجاد شده است با زیربنایی بیش از ۵۰۰ متر مربع تنها یک واحد توالت بدون هیج امکاناتی دارد که تنها در برخی از ساعات روز باز است.

شورای شهر قروه و چندین شهردار و سرپرست شهرداری این شهرستان ۹۰ هزار نفری در بسیاری از جلسات رسمی و غیرعلنی،از توسعه شهری و فضاهای عمومی با امکانات رویایی حرف می زنند در حالی که هنوز توان ساخت و راه اندازی یک توالت عمومی را ندارند و تنها سرویس بهداشتی عمومی این شهرستان در خروجی قروه و در پایانه مسافربری مکانی برای تجمع معتادان و کارتن خوابها شده است.

امیدواریم شورای شهر و شهرداری قروه با تغییر نگرش واقع بینانه و غیره رویایی اهداف توسعه شهری را دنبال کنند و به دنبال تصاحب میز شهرداری و...نباشند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۸۴۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان