//
کدخبر: ۲۵۷۳۲۹ //

برداشت و حمل گونه‌های گیاهی در قصرشیرین ممنوع است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قصرشیرین از ممنوعیت برداشت و حمل گونه های گیاهی در این شهرستان خبر داد.

برداشت و حمل گونه‌های گیاهی در قصرشیرین ممنوع است
به گزارش فرتاک نیوز،

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قصرشیرین گفت: برداشت و حمل گونه‌های گیاهی در سال جاری به دلیل حفظ سلامتی مردم با توجه به شیوع و سرایت ویروس کرونا ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

مهندس هادی حیدری‌راد افزود: این قانون کلی بوده و برابر بخشنامه صادره از فرماندهی یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور است که برای جلوگیری از انتقال و شیوع بیماری ویروسی کرونا صادر شده است.

وی اظهار داشت: در سال‌ جاری، برداشت، جمع آوری و خرید و فروش گونه‌های گیاهی و فرآورده جنگلی و مرتعی از جمله کنگر، کول، گونور، قازیاخی، شن، پیچک، قارچ تره کوهی و پیاز کوهی تا اطلاع بعدی ممنوع است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قصرشیرین گفت : از یکم اردیبهشت ماه امسال به فروشندگان گونه‌های گیاهی اعم از مغازه دار و دست فروشان سطح شهر ابلاغ می‌شود که ظرف مدت ۲۴ ساعت نسبت به جمع‌آوری گونه‌های گیاهی مذکور از سطح مغازه و دکه‌های دست فروشی اقدام کنند و در غیر این صورت با متخلفان برابر مقررات برخورد خواهد شد.

حیدری‌راد ادامه داد: برابر قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، برداشت و حمل هرگونه گیاه دارویی ممنوع بوده و بر اساس مواد یک تا سه قانون مذکور، قاچاق کالا محسوب شده و علاوه بر ضبط مال، مجرم به پرداخت جزای نقدی و حبس محکوم می‌شود.

از نیمه دوم فروردین ماه تعدادی از افراد، اقدام به فروش گونه‌های گیاهی در معابر و خیابان‌های شهرهای غربی کرمانشاه و به خصوص قصرشیرین می کنند که این افراد از محل فروش این اقلام، معاششان می گذرد و در شرایطی که امسال کشور با بحران کرونا مواجه است و عده‌ای با از دست دادن شغل متضرر شده‌اند، می‌توان با شناسایی فروشندگان گونه‌های گیاهان بهاری و سامان دهی آن ها، هم در حفظ سلامت شهروندان کمک کرد و هم به معاش این افراد که به طور عموم از اقشار کم درآمد هستند، کمک کرد.

شهرستان مرزی قصرشیرین ۱۶۱ هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی منابع ملی و طبیعی دارد که از این میزان ۱۵۴ هزار و ۸۰۰ هکتار آن مرتع و ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز جنگل کاری است.

قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده و دارای ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ است.

یک میلیون و ۷۱۷ هزار هکتار از مساحت استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه، منابع طبیعی است که ۵۲۷ هزار هکتار آن را جنگل و یک میلیون و ۱۹۰ هزار هکتار دیگر را یعنی حدود ۱.۵ درصد از وسعت منابع طبیعی کشور مراتع تشکیل می دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۷۳۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان