//
کدخبر: ۲۲۵۰۲۹ //

محموله قاچاق چوب در شاهین‌دژ توقیف شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهین‌دژ گفت: محموله قاچاق چوب بید با حجم ۲.۵ مترمکعب در این شهرستان توقیف شد.

محموله قاچاق چوب در شاهین‌دژ توقیف شد
به گزارش فرتاک نیوز،

رقیه حاتمی روز شنبه افزود: این محموله‌ با یک دستگاه وانت سایپا در نزدیکی روستای «قره قوینلو» , در مسیر شاهین‌دژ به تکاب در حال تردد بود که توسط یگان منابع طبیعی این شهرستان کشف و توقیف شد.

وی با بیان اینکه این درختان از حاشیه زرینه‌رود به صورت غیرمجاز برداشت شده بود، اظهار داشت: در این زمینه یک دستگاه خودرو توقیف شد و یک نفر نیز دستگیر شد که پرونده این تخلف به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

وی بیان کرد: ۳۰ میلیون ریال بابت جریمه و خسارت به محیط زیست برای صاحب این محموله در نظر گرفته می‌شود.

«حاتمی» عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون پنج محموله انواع چوب قاچاق که به صورت غیرمجاز دپو و در سطح این شهرستان در حال جابجایی بود، توقیف شده است. 

وی از مردم و دوستداران طبیعت خواست تا در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هرگونه فرآورده‌های جنگلی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند. 

طبق ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره‌برداری جنگل، حمل چوب و هیزم و زغال حاصل از درختان جنگلی در تمام نقاط کشور به استثنای داخل شهرها بدون تحصیل پروانه حمل از سازمان جنگلبانی ممنوع است و چنانچه مرتکب، فاقد پروانه بهره‌برداری باشد، طبق قانون مجازات می‌شود.

روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی نیز با صدور اطلاعیه‌هایی از مردم، طبیعت‌دوستان، همیاران طبیعت، دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا خواسته است برای مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی، گزارش‌های خود مبنی بر تخریب، تصرف، قطع غیرمجاز چوب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند. 

شاهین‌دژ با ۹۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۵۰۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان