//
کدخبر: ۲۲۱۴۰۰ //

آغازعملیات آبخیزداری حوزه آبخیز تین و زردویی شهرستان پاوه

رییس منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان پاوه از آغازعملیات آبخیزداری حوزه آبخیز تین و زردویی این شهرستان خبر داد.

آغازعملیات آبخیزداری حوزه آبخیز تین و زردویی شهرستان پاوه
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس یادگار غالبی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاوه  اظهار داشت: طی سالجاری و در ادامه اقدامات سال گذشته عملیات آبخیزداری حوزه آبخیز تین و زردویی آغاز شد .

وی اعتبار این طرح ها را 960 میلیون تومان ذکر کرد و افزود:  این بودجه از اعتبارات صندوق توسعه ملی  تامین گردیده است.

غالبی اقدامات اجرایی در این حوزه را احداث بند سنگی ملاتی ،بندهای گابیونی ، و بندهای خشکه چین به جهت پیشگیری از سیل ، حفظ خاک و جمع آوری آبهای سطحی و ناشی از بارندگی ذکر کرد.

هم چنین مهندس غالبی اظهار داشت: طی سالجاری با عنایت به برنامه های ابلاغی مبنی بر بهره برداری بهینه از ظرفیت های  تشکلهای مردم نهاد در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی، این اداره به عقد قرارداد حفاظت مشارکتی با انجمن زیست محیطی زمین پاک شهرستان پاوه (ژیوای) که در تمامی مراحل فعالیت بازوی  توانمندی برای اداره منابع طبیعی شهرستان پاوه بوده است اقدام نمود.

وی گفت: در این قرارداد حفاظت از جنگلها و کنترل گیاه نیمه انگلی لورانتوس در سطح  3422 هکتار از عرصه های پلاک بله بزان از توابع بخش مرکزی پاوه به این شکل واگذار شده است.

غالبی در خاتمه افزود : اعضاء تشکلها در شهرستان پاوه طی شرکت در دوره های توجیهی با حضور کارشناس گیاه پزشکی اداره کل اقدامات پیشگیرانه منابع طبیعی با حذف درختان و شاخه های آلوده آشنا شده اند .

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۱۴۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان