//
کدخبر: ۲۱۴۰۹۱ //

آغاز عملیات آبخیزداری در شهرستان سرپل ذهاب

مهندس ایمان استادی رئیس منابع طبیعی شهرستان سرپل ذهاب از آغاز عملیات آبخیزداری در شهرستان سرپل ذهاب خبر داد.

به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس ایمان استادی رئیس منابع طبیعی شهرستان سرپل ذهاب اظهار داشت: در سالجاری مبلغ 15400میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به این شهرستان اختصاص داده شد تا در زمینه عملیات آبخیزداری با اقدامات مدیریتی ، بیولوژیکی ،مکانیکی و بیومکانیکی با هدف حفظ آب  ،  کنترل رسوب  و پخش سیلاب ، غنی سازی اراضی جنگلی و مرتعی  ، کاهش  و پیشگیری از سیل ، توانمند سازی جوامع محلی  و افزایش مشارکت مردم هزینه نماید به همین منظور حوزه آبخیز بریموند مطالعه و شناسایی گردید و در هفته دولت هم کلنگ آغاز فعالیت ها به زمین زده شد.

وی گفت: ما در این حوزه در سطح 23500متر مکعب عملیات پخش سیلاب ، 500 متر مکعب عملیات احداث خشکه چین  ، 550 متر مکعب عملیات احداث بند گابیونی  ، 2791 متر مکعب عملیات احداث بند سنگی ملاتی و 227 متر مکعب عملیات بتنی خواهیم داشت که جلب مشارکت مردم هم در راس برنامه ها قرار دارد.

استادی افزود: از محل همین اعتبار در زمینه  ذخیره نزولات در حوزه مذکور در سطح 150 هکتار از مراتع بذر پاشی و احداث آبشخوار بتنی نیز اجرا خواهد شد.

این مقام مسئول در خاتمه در خصوص نهالستان انزل گفت: این نهالستان ظرفیت یک میلیون دویست هزار اصله نهال دارد  ولیکن 200 هزار اصله نهال تولید شده و انشاالله طی هفته منابع طبیعی بدست مردم در عرصه های منابع طبیعی کشت خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۴۰۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان