//
کدخبر: ۲۱۰۶۸۸ //

احیاء و بازسازی معادن متروکه استان کرمانشاه

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از احیاء و بازسازی معادن متروکه استان کرمانشاه خبر داد.

احیاء و بازسازی معادن متروکه استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس انشااله کولانی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اظهار داشت: فعالیت های معدنی آثار تخریبی بسیاری بر عرصه های منابع طبیعی کشور داشته و در بسیاری از موارد جبران خسارت های حادث شده ناشی از عملیات اکتشاف و بهره برداری غیر ممکن است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: این معادن پس از بهره برداری  و پایان ذخیره معدنی  و یا عدم کیفیت مناسب رها شده  و آثار مخرب بسیاری بر پیکره حساس و شکننده زیست بوم های کشور بر جای می گذارد، لذا با توجه به تصویب قانون اصلاح قانون معادن وظیفه بازسازی و احیاء معادن به عهده سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور قرار گرفته است.

وی افزود: در همین راستا  اداره کل پس از احیاء و بازسازی معدن متروکه هرسین با مشارکت مردم عملیات احیاء و بازسازی دومین معدن متروکه را  در دولت آباد شهرستان اسلام آباد غرب آغاز خواهد نمود.

کولانی گفت :عرصه تخریبی این معدن 32 هکتار می باشد که با اختصاص اعتبار از محل طرح های ملی عملیات مکانیکی در 10 هکتار آن شامل تسطیح  خاک های دپو شده و دفن زباله های ساختمانی توام با بذرپاشی  و در 22 هکتار  آن هم عملیات کپه کاری با بذور مرتعی صورت خواهد گرفت.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در پایان با اشاره به تاثیرات احیاء عرصه های طبیعی  بر روح و روان جامعه گفت: همکاری دو جانبه صنایع با منابع طبیعی  می تواند نقش بسیار مهمی در این گونه فعالیت ها داشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۰۶۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان