//
کدخبر: ۲۵۵۸۹۹ //

نخستین بندر خشک کشور در اسلامشهر ایجاد می‌شود

تفاهم‌نامه ایجاد نخستین بندر خشک کشور در ایستگاه آپرین اسلامشهر با حضور مدیر عامل راه‌آهن و رئیس کل گمرک کشور امضاء شد.

نخستین بندر خشک کشور در اسلامشهر ایجاد می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

ظهر امروز با حضور سعید رسولی مدیرعامل راه آهن کشور و مهدی میراشرفی
رئیس کل گمرک کشور تفاهم‌نامه ایجاد نخستین بندر خشک کشور در ایستگاه آپرین اسلامشهر امضاء شد.

سعید رسولی مدیرعامل راه آهن کشور پس از امضای این تفاهم‌نامه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گمرگ با امضای این تفاهم‌نامه در پایانه‌های لجستیک ریلی کشور مستقر خواهد شد که اولین بندر خشک کشور در ایستگاه آپرین اسلامشهر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: این اتفاق ارزشمند که بیش از دو دهه مورد انتظار و پیگیری بود به خوبی تحقق یافت که به حداقل رسیدن توقف کالاها در مبادی ورودی را موجب می‌شود.

مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک کشور نیز در ادامه با تأکید بر اینکه کالاها به هیچ عنوان در مبادی ورودی تخلیه نمی‌شود، ابراز داشت: با ایجاد این بنادر کالاها مستقیم یکسره از کشتی به ریل سپس این جا تخلیه می‌شود.

وی با بیان اینکه با این کار به صورت محرز و مشخص هزینه‌های دموراژ کشتی، تخلیه و بارگیری مجدد در بنادر و انبارداری به شدت کاهش می‌یابد، ادامه داد: حجم عمده کالاها کانتینری هستند که یکی دیگر از مزایای این کار به حداقل رسیدن خواب و معطلی کانتینرها است که می‌تواند بلافاصله پس از تخلیه بازگردد.

مدیرعامل راه آهن کشور به کاهش هزینه‌های تولید اشاره کرد و افزود: بندر خشک آپرین با هزار هکتار مساحت قرار است بیش از ۶۰ درصد کالاهای ورودی کشور را دریافت و به صاحبان کالا تحویل دهد.

اشرفی خاطرنشان کرد: با ۷۰۰ هکتاری که به عملیاتی شدن کار نزدیک است می‌تواند ضریب بالقوه‌ای عالی ایجاد کند که در چابک و سبک‌سازی بنادر بسیار مؤثر است.

وی در پایان اظهار داشت: با استقرار گمرک و مشارکت بخش خصوصی تا  شش ماه آینده این بندر فعال که بیش از یک‌هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۵۸۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان