//
کدخبر: ۱۵۶۹۶۷ //

رئیس اتاق بازرگانی ایران: ما در رابطه با هم و نگاه با یکدیگر مشکل داریم

رئیس اتاق بازرگانی گفت: رئیس کل محترم گمرک بررسی کنند که افرادی که در 4 سال گذشته یک کیلو کالا صادر نکرده اند از فروردین تا کنون رقم های بالایی صادر کرده اند و فردا هم این ها را پیدا نخواهید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران: ما در رابطه با هم و نگاه با یکدیگر مشکل داریم
به گزارش فرتاک نیوز،

غلامحسین شافعی در هشتاد و یکمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با موضوع بررسی ایرادات بخشنامه نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور، گفت: ما در رابطه با هم و نگاه با یکدیگر مشکل داریم.

وی اظهار داشت: همه دوستان در دولت و مجلس، فعالان اقتصادی صادرکننده را به عنوان افرادی که سرداران اقتصاد کشور هستند نام می‌برند و چطور شده که اینها به متهمان درجه یک تبدیل شده‌اند.

شافعی بیان داشت: صادرکننده‌ای سال‌هاست کار می کند اگر قرار بود ارز را به کشور نیاورد خوب کشور چگونه کار می‌کند؟ بنابراین باید به هم اعتماد کنیم.

وی افزود: پیمان ارزی در دوره ای اجرا شد و دوره قبلی یک عده افراد دلال و غیرحرفه‌ای پیمان خر شدند. 

شافعی اظهار داشت: تعدادی از این افراد از رئیس جمهور وقت لوح صادرکننده نمونه گرفتند و برخی از کشور خارج شدند و برخی هم به زندان افتادند. 

وی بیان داشت: رئیس کل محترم گمرک بررسی کنند که افرادی که در 4 سال گذشته یک کیلو کالا صادر نکرده اند از فروردین تا کنون رقم های بالایی صادر کرده اند و فردا هم این ها را پیدا نخواهید کرد. 

وی اظهار داشت: آماری که  در مورد صادرات داده می شود درست نیست و واقعا درست نیست، زیرا هنوز قیمت های پایه صادراتی درست نشده است. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: اگر قرار باشد بر حسب قیمت های صادراتی قبل ارز را به کشور وارد کنیم آن گاه باید مبلغی از جیب صادر کننده پرداخت شود. 

وی افزود: نظر بخش خصوصی قبل از تصمیم باید گرفته شود و اگر درست بود اعمال شود و اگر درست نبود اعمال نشود. 

شافعی اظهار داشت: براساس نامه ای که به معاون اول رئیس جمهور  از سوی اتاق در خصوص بخشنامه ارزی  ارسال شد معاون اول رئیس جمهور به همتی رئیس بانک مرکزی اعلام کردند که این موضوع با همفکری بخش خصوصی حل شود و رئیس بانک مرکزی هم به ما اعلام کردند که برای این موضوع آمادگی دارند.  

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۶۹۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان