//
کدخبر: ۲۵۵۶۸۰ //

زندان کرمانشاه خانه ای امن

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، زندان کرمانشاه را به مثابه خانه ای امن برای در امان ماندن ساکنانش از شر حمله ویروس کرونا دانست.

زندان کرمانشاه خانه ای امن
به گزارش فرتاک نیوز،

شهرام کرمی با اشاره به رهنمودهای فرماندهی کل قوا در خصوص اهتمام و همدلی نیروهای لشگری و کشوری و آحاد جامعه برای مقابله با حمله تروریستی بیولوژیکی کرونا ویروس به کشور خاطرنشان کرد: یکی از توصیه های مؤکد ایشان،  تقویت و رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی در همه بخش های جامعه است که در این زمینه  ضریب اجرا ، تقویت و رعایت موازین بهداشتی در زندان کرمانشاه به نحو چشمگیری ارتقاء یافته است.

شهرام کرمی دادستان کرمانشاه  تصریح کرد:

به طور مستمر سطح زندان کرمانشاه ضدعفونی می شود و از زندانیان هم خواسته شده تا به نحو شایسته ای از ماسک و مواد ضدعفونی بهداشتی که در اختیارشان قرار داده شده است ،  استفاده کنند.

همچنین دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از حضور مستمر تیم های پزشکی در زندان خبر داد و اظهار داشت: زندانیان مرتب معاینه و تب سنجی می شوند و الحمدالله به علت اقدامات پیشگیرانه بهداشتی درمانی بسیار خوبی که در زندان کرمانشاه انجام شده است تاکنون با هیچ مورد مشکوک یا ابتلاء به کرونایی مواجه نشده ایم.

مدعی العموم با اشاره به بحران کرونا ، حفظ سلامت زندانیان را از اولویت های کاری دستگاه قضا دانست و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات پیشگیرانه برای در امان ماندن زندانیان از حمله ویروس منحوس کرونا، دادن مرخصی به 1777 نفر از آنهاست که معمولا مربوط به محکومین جرائم غیر عمد و مالی مانند  دیه تصادفات رانندگی ، نفقه ،مهریه و چک های غیرکلاهبرداری هستند.

وی تصریح کرد: مرخصی به این محکومان باعث خلوت شدن فضای زندان کرمانشاه و اجرای شایسته طرح فاصله گذاری اجتماعی - مصوب ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا - شده است.

در ادامه دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه اظهار داشت: از تعداد  1777 زندانی که به مرخصی رفته اند ، 296 نفر با موافقت  مقام معظم رهبری عفو و آزاد شدند .

شهرام کرمی دوران مرخصی زندانیان را جزء سپری شدن دوران محکومیت شان اعلام و خاطر نشان کرد: 260 زندانی هم که در مرخصی به سر می برند همزمان با پایان مرخصی شان ، دوران حبس محکومیت آنها تمام و آزاد می شوند.

کرمی دوران مرخصی زندانیان را تا آخر فروردین ماه اعلام کرد که در صورت تداوم بحران و  تصویب ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا قابل تمدید است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۵۶۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان